• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
شنبه 27 اسفند 1401
کد مطلب : 188141
+
-

بهار در بهار

بهار نزدیک است و نوروز در پیش و این بار با خودش رمضان را به همراه می‌آورد تا دعای «حول حالنا الی احسن الحال» که هر سال بر سفره هفت سین خواندیم با دعای‌ماه مبارک اجابت شود. آری بهار بندگی در پیش است.
امسال در تقارنی مبارک، بهار طبیعت با بهار قرآن درآمیخته تا زیباترین و به یادماندنی‌ترین نوروز را تجربه کنیم. پس همزمان با شکفتن جسم و جان درختان، ما نیز بنابر تکلیف الهی، برای نوشدن برگ و بار دل و جان روزه می‌‌گیریم، احیا را به پا می‌داریم، ترک بدی‌ها و انس با خوبی‌ها را تمرین می‌کنیم و در پایان این‌ ماه روشن، عید فطر را با شادمانی و خشنودی جشن می‌گیریم. هم عید نوروز و هم‌ماه مبارک رمضان 2اتفاق مهم در حافظه تاریخی این سرزمین هستند و همزمانی این دو بسیار مبارک و فرخنده.
با توجه به فضای معنوی در بهار امسال، ترویج و اشاعه مفاهیم مذهبی و تربیتی در بین کودکان و نوجوانان به‌عنوان آینده‌سازان این مرز و بوم، مهم‌ترین و بهترین مسئله‌ای است که باید به آن بپردازیم. «مهدی امیری» مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری از ویژه برنامه «بهار در بهار» برای کودکان و نوجوانان تهرانی، خبر داده است.
کارناوال آموزشی و هنری: حرکت کارناوال‌ها در مکان‌های پرتردد مناطق 22گانه و اجرای نمایش عروسکی در قالب قصه، بازی و نمایش به‌صورت تئاتر تعاملی.
روایت اقوام: نمایش عروسک‌های غول پیکر اقوام ایرانی با حضور راوی و معرفی اقوام ایرانی با زبان قصه.
شهر قصه: قصه‌گویی و آموزش مفاهیم تربیتی ویژه کودکان با حضور عروسکی انیمه‌های فیلم لوپتو.
زیر گنبد کبود: اجرای نمایش عروسکی در قالب قصه، بازی و نمایش به‌صورت تئاتر تعاملی ویژه مراکز بهزیستی.
قنوت غنچه‌ها: برپایی ایستگاه‌های آموزشی و مذهبی در شب‌های قدر ویژه کودکان در هیئت‌ها و مساجد منتخب.
سلام‌ماه خدا: طراحی، تولید و انتشار مجله آموزشی- فرهنگی سلام‌ماه خدا ویژه کودکان شامل بخش‌های متنوعی نظیر داستان، شعر، مسابقه، نقاشی و...
بهار اولی‌ها: پویش بهار اولی‌ها با هدف تکریم دختران و پسرانی که در ‌ماه مبارک رمضان سال‌جاری نخستین روزه‌داری را تجربه می‌کنند.

ساعت فعالیت موزه‌ها و باغ موزه‌های شهرداری تهران در نوروز و رمضان
  شروع و پایان فعالیت: ۲۸اسفند۱۴۰۱ لغایت ۳۱فروردین۱۴۰۲
  ساعت فعالیت: از 9صبح تا ساعت۲۲
  باغ موزه‌ها در روز ۱۳فروردین مقارن با روز طبیعت باز هستند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید