• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14643
+
-

یک کافه ویژه، با پرسنل دوست‌داشتنی

افتتاح یک کافه توسط چند جوان مبتلا به سندروم داون و اوتیسم، حسابی در فضای مجازی و حتی برخی سایت‌های خبری داخلی و خارجی سر و صدا به پا کرده است.

این کافه با نام دانتیسم (Downtism ترکیبی از 2واژه سندروم داون و اوتیسم) توسط 10نفر از جوانان پرانگیزه افتتاح شده و اداره می‌شود. افتتاح این کافه توسط چند جوان مصمم، با استقبال کاربران در فضای مجازی هم مواجه شده است. با توجه به استقبالی که از افتتاح این کافه در محدوده ونک شده، پرسنل آن احتمالا روزهای شلوغی را پیش رو خواهند داشت. چنین کافه‌هایی در دنیا البته بی‌سابقه نیست و پیش‌تر در پاریس و چند شهر آمریکایی هم چنین کافه‌هایی توسط افرادی که به سندروم داون مبتلا هستند افتتاح شده است.



7 میلیون نفر
سالانه جان خود را به خاطر آلودگی هوا از دست می‌دهند

براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تلفات آلودگی هوا به‌شدت در حال افزایش است  و نکته نگران‌کننده این است که میزان تلفات، به‌صورت معناداری بین فقرا و اغنیا متفاوت است. بیشتر کسانی که جان خود را به‌خاطر آلودگی هوا از دست می‌دهند، در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند. به‌صورت کلی، براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، 9نفر از هر 10نفر در سراسر جهان، در معرض هوای آلوده و حتی گاهی خطرناک قرار دارند. در این گزارش بر این موضوع تأکید شده است که اقدامات گسترده دولتی و منابع مالی، نقشی تعیین‌کننده در کیفیت کلی هوا در کشورهای مختلف دارد. در این گزارش، همچنین آلوده‌ترین شهرهای جهان لیست شده‌اند که دهلی پایتخت هند، در صدر آنها قرار دارد. قاهره، داکا، بمبئی، پکن، شانگهای، استانبول، مکزیکو سیتی، سائو پائولو و بوینس آیرس شهرهای بعدی در این لیست هستند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید