• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 27 اسفند 1402
کد مطلب : 221206
+
-

میزبانی از مهمانان نوروزی در «تهران دوست‌داشتنی»

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران اهم برنامه‌های استقبال از بهار 1403را در نشست خبری تشریح کرد

میزبانی از مهمانان نوروزی در «تهران دوست‌داشتنی»

زینب زینال زاده؛ روزنامه‌نگار

3روز مانده به بهار 1403 و آغاز سال نو. تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت سبب شد امسال مدیریت شهری، برنامه‌های فرهنگی و نوروزی را با رویکرد متفاوتی طراحی و اجرایی کند. «افطارانه» مهم‌ترین برنامه نوروزی سال جدید است که به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران در بلوار کشاورز اجرا می‌شود. محمدامین توکلی‌زاده، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به این برنامه گفت: «تلاش می‌کنیم با اجرای برنامه‌های متنوع، تهران را به شهر دوست‌داشتنی تبدیل کنیم. همچنین رویکرد دیگرمان تبدیل تهران به مقصد گردشگری است که امیدواریم امسال گام‌های بزرگی را در تحقق این موضوع برداریم.» در ادامه اهم برنامه‌ها از سوی معاون شهردار تهران تشریح شد.

استفاده از ظرفیت‌های شهرداری
حدود2 هزار و 400 بوستان و بیش از 6 خانه‌موزه و تعداد زیادی موزه تخصصی در اختیار شهرداری تهران است. این زیرساخت‌ها ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر محسوب می‌شوند اما هنوز تهران به مقصد گردشگری تبدیل نشده و فقط محل عبور گردشگران است. برای استفاده از این ظرفیت‌ها و تبدیل تهران به شهر گردشگرپذیر نیاز به یک متولی هست و از این‌رو ضرورت دارد تا سازمان گردشگری تشکیل شود. مدیریت شهری (شورا و شهرداری) برای تشکیل این سازمان اهتمام دارند و قطعا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده می‌توان امیدوار بود که امسال گام بزرگی برای تبدیل تهران به مقصد گردشگری برداشته شود.

کاروان‌های شادی با تم شاهنامه
به‌دلیل تقارن بهار قرآن و بهار طبیعت سعی شده برنامه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شوند تا پیوستگی رمضان و نوروز را داشته باشیم و بتوانیم در هر دو موضوع خدمت‌رسانی کنیم. حرکت بیش از 50کاروان سیار با تم شاهنامه، روز جمعه (25اسفند) در میدان هفتم‌تیر و میدان ولی‌عصر(عج) و بلوار کشاورز و توقف در بوستان لاله، با استقبال خوب شهروندان مواجه شد. البته این کاروان‌ها را به‌صورت مناسبتی در مناطق 22گانه خواهیم داشت.

محور اصلی بوستان لاله
امسال بوستان لاله به‌عنوان محور و مرکز اصلی برنامه‌های فرهنگی پیش‌بینی شده است. در واقع شهروندان با حضور در این بوستان می‌توانند از بخش‌های مختلف پیش‌بینی شده در حوزه کودک و نوجوان، سالمندان و حتی توان‌یابان، استفاده کنند. برنامه‌ها از افطار شروع و تا دقایقی پیش از سحر ادامه خواهد داشت. در هر یک از مناطق هم یک بوستان محوری و اصلی پیش‌بینی شده تا حضور شهروندان در برنامه‌های فرهنگی نوروزی- رمضانی، تسریع و تسهیل شود.

استقرار 60 ایستگاه پذیرایی
به همت سازمان زیباسازی شهر تهران، آذین بندی‌ها انجام و نمادهای سفره هفت‌سین در معابر پرتردد و میدان‌های مهم مانند میدان ولی‌عصر(عج) نصب شده است. فعالیت‌های این سازمان به آماده‌سازی‌ شهر ختم نمی‌شود و سفره‌های افطاری ساده در بوستان گسترده می‌شود. همچنین 60ایستگاه پذیرایی در بلوار کشاورز جانمایی شده و برنامه افطارانه از ابتدای نوروز اجرایی  و از مهمانان نوروزی در این مکان با افطاری ساده پذیرایی خواهد شد. ستاد نوروزی هم تشکیل شده و شهرداری عضو این ستاد است و در کنار سایر سازمان‌ها و مجموعه‌ها، نقش خود را در پذیرایی از مهمانان نوروزی ایفا می‌کند.

بوستان ملت؛ میزبان جشن عید فطر

مصطفی زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران:
امسال دهکده‌های بهار ایران در ۴پهنه طراحی شده است که فرهنگسرای خاوران و بوستان لاله، اصلی‌ترین پهنه هستند. برنامه‌ها با رویکرد خانواده و محوریت برنامه‌های افطارانه، شاد و مفرح و رویدادهای قرآنی اجرا می‌شود. بوستان ملت نیز میزبان جشن عید فطر از 3‌تا‌5شب خواهد بود.  5بوستان دیگر ازجمله بوستان ولایت و لاله و... هم میزبان جشن عید فطر هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید