• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 3 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 13243
+
-

گفت‌و‌گو در صحن

روحانی: همفکری بسیار خوبی میان مسئولان کشور صورت گرفت

دولت
گفت‌و‌گو در صحن

دومین جلسه سران قوا در سال97 متفاوت از همه ادوار گذشته برگزار شد. در این نشست که به میزبانی مجلس برگزار می‌شد، حسن روحانی رئیس‌جمهور، صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه، علی لاریجانی رئیس قوه مقننه، نمایندگان مجلس، وزرا و اعضای شورای‌عالی قضایی حضور داشتند. همچنین در اتفاقی متفاوت روسای فراکسیون‌های اصلی مجلس- فراکسیون‌های ولایی، مستقلین و امید - مسائل عمده کشور را در حضور روسای قوا مطرح کردند.
 حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی، کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلان و محمدرضا تابش عضو فراکسیون امید به طرح مشکلات کشور به‌ویژه در حوزه اقتصاد پرداختند.

حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری پس از جلسه سران قوا با بیان اینکه مسئولان برای حل مسائل کشور همدل و هم فکر هستند، گفت: امروز همفکری بسیار خوبی میان مسئولان کشور صورت گرفت و این نشست جلسه‌ای بود که تمام مسائل و مشکلات مردم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه نکته مهم در نشست امروز این بود که مسئولان قوای سه‌گانه هم نظر و هم فکر بودند و در مواجهه با مشکلات عزمی راسخ دارند، افزود: مشکل بحران آب، مشکلات منطقه‌ای، مسائل پیش آمده درخصوص موضوع برجام و بدعهدی‌های صورت گرفته در این خصوص ازجمله مباحثی بود که در نشست امروز مورد بحث قرار گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت در نشست امروز نظرات خود را در این زمینه‌ها مطرح کرد، گفت: در زمینه مواجهه با بحران آب، دولت کارگروهی تشکیل داده که به‌صورت منظم جلساتی برای نحوه مواجهه با این بحران برگزار می‌کند و در این زمینه به‌صورت متناوب اطلاع‌رسانی انجام خواهد گرفت. در زمینه مسائل اقتصادی نیز دولت تصمیمات بسیار خوبی اتخاذ کرده است و در مسئله ارز دولت پیشقدم شد به‌طوری که اگر با مشکلی روبه‌رو شویم، پیشاپیش این مسئله را پیش‌بینی کرده و در این زمینه برنامه‌ریزی داریم. مردم ما کاملا مطمئن باشند که نیاز ارزی مردم در زمینه واردات و خدمات مورد نیاز تامین خواهد شد، دولت ارز لازم را در اختیار دارد و در اختیار مردم قرار می‌دهد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس در نشست خبری پس از جلسه از نزدیکی نگاه‌های مسئولان برای حل مشکلات کشور در نشست مشترک قوا ابراز رضایت کرد. به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی ضمن قدردانی از قوه مجریه و قوه قضاییه برای قبول دعوت مجلس برای این نشست گفت: اقدام خوبی بود که همه امنای کشور در این شرایط حساس در این جلسه حضور داشتند و همانطور که بحث شد مسائل حساس و مهم مردم مورد بحث قرار گرفت. در این جلسه متوجه شدیم که نگاه‌ها برای حل مشکلات به هم نزدیک است. سازوکارهایی هم بحث شد تا برای پیگیری امور به حل نزدیک‌تر شویم. تصور می‌کنم این جلسه یک شروع خوب برای سال جدید با توجه به نکات رهبری برای تولید ملی بود و ان‌شاءالله آهنگ سرعت بخشی در کارها در پیش گرفته می‌شود.

غلامرضا کاتب، عضو هیأت رئیسه مجلس نیز در جمع‌بندی خود از این نشست محور اصلی‌ مباحث مطرح شده در آن را مسائل اقتصادی خواند و گفت: در این نشست نحوه مواجه شدن با بحران آب، اشتغال، سیستم نظام بانکی و لزوم حمایت این سیستم از تولید و چگونگی حمایت هر یک از نهادها از تولید داخلی مطرح شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید