• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
یکشنبه 27 اسفند 1396
کد مطلب : 10150
+
-

معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت و‌گو با همشهری:

اولین‌ بزرگراه‌ تهران-شمال زیر بار‌ ترافیک‌ رفت

دیروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، قطعاتی از دو محور هراز و فیروزکوه که چهار خطه شده بودند زیر بار ترافیک رفت تا بخش زیادی از مشکلات ترافیکی این مسیرها در ایام پیک سفر برطرف شود. خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی به همشهری می‌گوید: با 4 خطه شدن سه گلوگاه باقی مانده در محور فیروزکوه، حالا این محور لقب اولین بزرگراهی که پایتخت را به به شمال کشور و استان مازندران وصل می‌کند را به خود اختصاص داده و می‌توان امیدوار بود که دیگر بار ترافیک در این بزرگراه پس نزند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌نقل کشور می‌افزاید: برای تکمیل 4.5 کیلومتر از گلوگاه‌های محور فیروزکوه در محدوده‌های شیرگاه، سرخ کلا و بالازیرآب، 140 واحد مسکونی و تجاری با هزینه 25 میلیارد تومان خریداری شده و با هزینه حدود 15 میلیارد تومانی به صورت 4 خطه و تفکیک شده به بزرگراه فیروزکوه اضافه شده است. به گفته او  در تعطیلات نوروز سال گذشته به دلیل اینکه این گلوگاه‌ها رفع نشده بود، ترافیک در کل محور فیروزکوه پس زد و مردم ساعت‌ها در محور متوقف شدند اما امسال این محور به طور کامل بزرگراه شده و دیگر گلوگاهی در آن وجود ندارد.

از سوی دیگر دیروز با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، قطعاتی از محور هراز به طول 8 کیلومتر نیز زیر بار ترافیک رفت. حالا بنابر اظهارات خادمی، 64 کیلومتر از محور هراز به صورت ممتد و تفکیک شده به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک رفته و مدت زمان سفرهای عادی در این محور را از 3 تا 3.5 ساعت به نصف کاهش داده است. معاون وزیر راه و شهرسازی می‌گوید: با رفع 4 گلوگاه از جاده هراز و و تفکیک خطوط، علاوه بر اینکه ایمنی ترافیک بالا رفته و از وقوع تصادفات رخ به رخ جلوگیری شده، مدت زمان سفرهای این مسیر در پیک سفر را نیز از 5 تا 7 ساعت فعلی تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد.

خادمی معتقد است اگر ترافیک محور هراز روان حرکت کند، حداکثر زمان سفر از انتهای حوزه استحفاظی تهران تا ورودی آمل، 2 ساعت خواهد بود. او تکمیل بزرگراه هراز را تا دو سه سال آینده وعده می‌دهد و می‌گوید: کل جاده هراز در محدوده استان مازندران از تونل آبشار امامزاده هاشم تا آمل حدود 101 کیلومتر است که فعلا 64 کیلومتر آن به صورت ممتد زیر بار ترافیک رفته و از 37 کیلومتر باقی مانده نیز 7 کیلومتر آن قبل از تعطیلات تابستان 97 زیر بار خواهد رفت اما مابقی 30 کیلومتر تا چشم‌انداز 1399 یا حداکثر تا 1400 تکمیل می شود تا محور هراز هم کاملا بزرگراه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید