• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 26 مرداد 1402
کد مطلب : 200317
+
-

گره ترافیک بزرگراه صیاد باز می‌شود

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورا در قالب طرح نجم از پروژه‌های عمرانی منطقه 7 بازدید کرد

شورا
گره ترافیک بزرگراه صیاد باز می‌شود

پروژه‌های عمرانی منطقه 7، زیر ذره‌بین طرح نجم قرار گرفت. مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در قالب این طرح همراه با نصراله آبادیان، شهردار و جمعی از مدیران و معاونان شهرداری منطقه 7 از برخی پروژه‌ها (مساجد، مجموعه فرهنگی، اسکان کارگری و ...) بازدید کرد. اصلاح تقاطع غیرهمسطح میدان سبلان که پس از تکمیل و بهره‌برداری منجر به کاهش بار ترافیک بزرگراه صیاد شیرازی در محور شمال و جنوب می‌شود، مهم‌ترین پروژه‌ای بود که بازدید از آن انجام و اقراریان خواستار تسریع فرایند احداث شد.
میدان سبلان از نقاط مهم و پرتردد منطقه 7 است که عبور و مرور وسایل نقلیه در محور بزرگراه شهید صیاد شیرازی مسیر جنوب به شمال و بالعکس و ورود به رمپ میدان، مسیر شرق به غرب و بالعکس در مسیر خیابان شهید قدوسی و خیابان جانبازان به‌دلیل تداخلات حرکتی، سبب بروز ترافیک‌های سنگین می‌شد. به همین دلیل، اصلاح این محور در دستور اقدامات مدیریت شهری قرار گرفت و به‌ گفته نصراله آبادیان، شهردار منطقه پس از انتخاب پیمانکار مجری، جایگزین مسیر و انسداد مسیرها و تجهیز کارگاه، عملیات عمرانی شروع شد. آنطور که مدیر پروژه در جریان بازدید توضیح داد، این طرح در صورت تأمین اعتبار تا پایان سال به اتمام می‌رسد و وسایل نقلیه از محور شمال به جنوب شهید صیاد شیرازی یا در مسیر بالعکس، نیازی نیست وارد میدان سبلان شوند و می‌توانند از چپ‌گردهای خیابان قدوسی استفاده کنند. در واقع با حذف تقاطع‌ها در این محور گره‌های ترافیکی باز و عبور و مرور وسایل نقلیه روان‌سازی می‌شود.

ساخت مسجد با رویکرد جدید
در راستای اجرای طرح بزرگراه امام علی(ع) بسیاری از مساجد منطقه 7 به ‌دلیل قرارگرفتن در محدوده طرح، تخریب شدند و احداث مساجد جدید در اولویت شهرداری قرار گرفت. در طرح نجم، اقراریان از فرایند ساخت مسجد جبرئیل محله (حشمتیه)، مسجد حسینی محله (ده‌ متری ارامنه) و مسجد شریفیه خیابان محمودی، بازدید کرد. مدیریت شهری منطقه در احداث این مساجد رویکرد جدیدی داشته که مورد توجه عضو شورا قرار گرفت و گفت که در این رویکرد مسجد تنها پایگاه برای اقامه نماز جماعت نیست، بلکه در آن بخش‌هایی چون کتابخانه و فضاهای فرهنگی و آموزشی و سایر سرانه‌ها پیش‌بینی‌ شده و از این طریق کمبود سرانه‌ها در محلات کم‌برخوردار رفع می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید