• پنج شنبه 26 خرداد 1401
  • الْخَمِيس 16 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 16

ترافیک دیپلماتیک در تهران

در هفته‎ای که گذشت، تهران میزبان 2رئیس‎جمهور و یک رئیس مجلس بود و وزیر امورخارجه با همتای پاکستانی خود نیز رایزنی کرد
هفته‎ گذشته، تهران روزهای شلوغی را در حوزه رفت‎وآمدهای دیپلماتیک پشت‎سر گذاشت و میزبان 2رئیس‎جمهور و چند وزیر امور خارجه و دیگر مقام‎های خارجی بود.در ابتدای هفته، رئیس‎جمهور کشورمان میزبان نیکلاس مادورو، همتای ونزوئلایی خود بود و دوطرف آمادگی خود را برای گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه اعلام کردند.
مراسم رونمایی و توزیع 800دستگاه ورزشی در مناطق 22گانه تهران در بوستان ولایت برگزار شد

تابستان داغ تندرستی در بوستان‌ها

تابستان زیبا، در راه است. فصل اوقات فراغت که عده‌ای این ایام را با مطالعه می‌گذرانند، تعدادی مسافرت می‌روند، برخی مراکز آموزشی و علمی را انتخاب می‌کنند و هستند کسانی که این اوقات را به ورزش اختصاص می‌دهند. این روزها به‌واسطه وسایل ورزشی، حضور شهروندان در بوستان‌ها افزایش‌یافته و ورزش‌های همگانی رونق گرفته است .

تخریب کلنگی افکار عمومی

در عملیات تخریبِ یک سازه استوار با هر ضربه کلنگ، بخشی از استحکام سازه دچار فرسایش می‌شود، اگرچه ممکن است اثر هر ضربه را در لحظه نبینیم اما درصورت مداومت ضربات، با حجم قابل توجهی از تخریب و نقاط آسیب‌دیده مواجه خواهیم بود.
رونمایی مرکز آمار از جزئیات رشد مثبت اقتصاد ایران

اقتصاد قد کشید

اقتصاد ایران در سال گذشته رشد مثبت را تجربه کرد. براساس اعلام مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی _GDP_ به قیمت ثابت سال١٣٩٠ در سال١٤٠٠ به رقم ٧٥٦٩هزار میلیارد ریال با نفت و ٦٥١١هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده که از رشد 4.3درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 3.5درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال١٤٠٠ حکایت دارد.

شرایط طلایی برای تکمیل واکسیناسیون

تا زمانی که تزریق دوز سوم واکسن کرونا در‌کشورها به بالای 70درصد نرسد، نمی‌توان ماسک را حذف کرد
با ادامه‌دار شدن وضعیت پایدار شیوع کرونا در کشور، متخصصان توصیه می‌کنند افرادی که هنوز واکسیناسیون‌شان را تکمیل نکرده‌اند، برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

ارتقای کیفیت زندگی با پروژه‌های توسعه محلی

رضایتمندی و ارتقای کیفیت زندگی در پایتخت 2هدف مهم مدیریت شهری است؛ اهدافی که سکاندار تهران برای تحقق آنها باید تا پایان سال، 1759 پروژه توسعه محلی را اجرایی کند.

جشن تولد مرگبار

صاحب کافه برای تولد همسرش جشن مفصلی گرفته بود و قرار بود با 2فرزند خردسالش شبی به‌یادماندنی را کنار یکدیگر رقم بزنند اما آتش‌سوزی در کافه شب غم‌انگیزی را برای‌شان رقم زد و اعضای این خانواده و 4نفر دیگر در میان دود و آتش جان خود را از دست دادند.

به‌دنبال راهکاری برای زنده‌کردن زنده‌رود

زندگی در اصفهان به اعتقاد محلی‌ها به جریان زاینده‌رود وابسته‌ است و حالا که بیش از 2دهه از خشکسالی در بزرگ‌ترین و پرآب‌ترین رودخانه فلات مرکزی می‌گذرد جاری شدن آن به مهم‌ترین مطالبه‌ اصفهانی‌ها تبدیل شده؛ مطالبه‌ای که هر چند وقت یک‌بار مطرح می‌شود و این بار و همزمان با سفر 2روزه رئیس‌جمهوری به اصفهان چهارشنبه و پنجشنبه از سوی شهروندان، فعالان محیط‌زیست و مسئولان بار دیگر در اولویت قرار گرفته.

چگونه «صفر» شدیم؟

در همشهری آنلاین بخوانید

بچه‌هایی که سینما نمی‌روند

ترک سیگار پس از آسیب رسیدن به مغز