22
پنج شنبه 26 خرداد 1401
شماره 8521
دانش‌وفناوری
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
سال‌هاست که بحث‌ها درباره حیات فرازمینی و مشاهده یوفوها ادامه دارد. اکنون گزارش‌ها نشان می‌دهد که در چین بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی دنیا موسوم به چشم آسمان Sky Eye سیگنال مشکوکی را دریافت کرده که می‌تواند مربوط به حیات فرازمینی باشد.
ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرده که موشک غول‌پیکر استارشیپ این شرکت نخستین پرواز آزمایشی مداری خود را ‌ماه آینده میلادی انجام خواهد داد.
دانش‌بنیان
وزیر ارتباطات پذیرش نخستین کسب‌وکار دیجیتال در فرابورس را نقطه‌عطفی برای توسعه اقتصاد دیجیتال و رشد استارت‌آپ‌ها عنوان کرد و گفت: حجم بازار اقتصاد دیجیتال به ۱۰درصد تولید ناخالص ملی می‌رسد.

ترک سیگار پس از آسیب رسیدن به مغز

مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد آسیب به مغز به‌طور تصادفی ممکن است به کشف پایه‌های عصبی اعتیاد کمک کند
پزشکی
اسکن مغز آسیب‌دیده اغلب نقشه‌ای از صدمات غیرقابل‌جبران و نقاطی که آسیب باعث مشکلات حافظه یا لرزش اندام‌ها می‌شود را به متخصص نشان می‌دهد.
رویداد
ابرماه توت فرنگی که از چندی پیش قرار بود در آسمان نمایان شود، سه‌شنبه در ساعت 16:22 به شکل ماه کامل که آن را بدر می‌نامند، رونمایی شد.
PDF دانش‌وفناوری
کوتاه دانش‌وفناوری
مایکروسافت اعلام کرد از امروز به بعد از مرورگر اینترنت اکسپلورر پشتیبانی نمی‌کند. این برنامه ۲۷ساله که زمانی بسیار محبوب بود اکنون مانند موبایل‌های بلک بری به تاریخ پیوست. مایکروسافت یک سال قبل اعلام کرد در ۱۵ژوئن۲۰۲۲ این سرویس را تعطیل می‌کند و از کاربران خواست از مرورگر Edge استفاده کنند.