04
پنج شنبه 26 خرداد 1401
شماره 8521
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در 8سال دولت گذشته 2700هزار میلیارد تومان در کشور هزینه شد، گفت: باوجود این، هزینه اما شاهد رشد نزدیک به صفر اقتصاد، سرمایه‌گذاری منفی، بهره‌وری منفی، تورم بالا بودیم و اغلب شاخص‌های کلان اقتصادی وضع مناسبی نداشتند.
آمار‌ها نشان می‌دهد در 3ماه گذشته میانگین بازده 10صنعت بورس از 30درصد فراتر رفته است. در این دوره بازده 95درصد صنایع فعال در بازار سهام مثبت بوده است. در این مدت فقط 2صنعت با افت بازده مواجه شده‌اند.
اجاره
با وجود تورم 98درصدی بازار اجاره در سال‌های 1399 و 1400، همچنان وزارت راه و شهرسازی بر آرامش این بازار به‌واسطه تعیین سقف افزایش قیمت اجاره تأکید دارد و گویا اقدام عملی برای ساماندهی این بازار در سال‌جاری را نیز به اجرای همین مصوبه تقلیل داده است.به گزارش همشهری، متأسفانه سازوکار سنتی بازار اجاره، فشار عجیبی به خانوارهای مستأجر نیازمند جابه‌جایی وارد کرده و حتی مستأجران جدید و زوج‌های اجاره‌اولی را به بن‌بست رسانده است...
رونمایی مرکز آمار از جزئیات رشد مثبت اقتصاد ایران

اقتصاد قد کشید

آمار
اقتصاد ایران در سال گذشته رشد مثبت را تجربه کرد. براساس اعلام مرکز آمار ایران، محصول ناخالص داخلی _GDP_ به قیمت ثابت سال١٣٩٠ در سال١٤٠٠ به رقم ٧٥٦٩هزار میلیارد ریال با نفت و ٦٥١١هزار میلیارد ریال بدون احتساب نفت رسیده که از رشد 4.3درصدی محصول ناخالص داخلی با نفت و 3.5درصدی محصول ناخالص داخلی بدون نفت در سال١٤٠٠ حکایت دارد.

مخاطرات طلای آب‌شده

برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا، سکه بخریم یا زیورآلات یا طلای آب‌شده؟ دبیر هیأت مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن منع سرمایه‌گذاران به حضور در بازار طلای آب شده، ورود به بازار سکه و مصنوعات طلا را ایمن‌ترین سرمایه‌گذاری می‌داند.
خودتحریمی فرش ایرانی
خبر: فرحناز رافع، رئیس مرکز ملی فرش می‌گوید: قوانین مزاحم هم صادرات فرش را کاهش داده و هم باعث مهاجرت بسیاری از مرمت‌کاران و طراحان فرش ایرانی به کشورهای دیگر ازجمله جمهوری آذربایجان، ترکیه و ترکمنستان شده است.