• چهار شنبه 11 خرداد 1401
  • الأرْبِعَاء 1 ذی القعده 1443
  • 2022 Jun 01

ساعت کار به وقت استان‌ها

سرانجام وزارت نیرو با تأیید خبر تغییر ساعت کار ادارات اعلام کرد: تصمیم‌ نهایی برای تغییر ساعت کار را استانداران براساس پیشنهاد شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استان‌ها خواهند گرفت.

جای پارک خودرو بیشتر می شود

جای پارک در تهران کیمیاست و مدیریت شهری برای جبران بخشی از این کمبود شهری، پروژه ایجاد فضاهای پارک حاشیه‌ای جدید و ساخت پارکینگ‌های مسقف را شروع کرده است.

گفتمان امامِ نوفل‌لوشاتو

سالگرد حضرت امام بهانه‌ای است تا بُعدی از اندیشه ایشان از یک‌سو و تفسیرها از سیره و اندیشه وی از سوی دیگر یادآوری و یا مورد بازبینی و بازخوانی قرار گیرد.
پس از خارج شدن اجساد همه قربانیان صورت خواهد گرفت

تخریب کامل متروپل

عملیات آواربرداری در متروپل آبادان در شرایطی ادامه دارد که روز گذشته بقایای پیکر تعداد دیگری از جانباختگان کشف شد و تلاش‌ها برای یافتن ردی از سایر افراد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

جنگ نفتی اروپا علیه مسکو

کشورهای اتحادیه اروپا با هدف ضربه‌ زدن به اقتصاد روسیه، برای توقف واردات نفت از این کشور به توافق رسیده‌اند اما هنوز هیچ جایگزین قابل اتکایی برای آن ندارند
هفته‌ها چانه‌زنی رهبران اتحادیه اروپا بر سر ممنوعیت واردات نفت از روسیه در نهایت به نتیجه رسید. مجارستان اصلی‌ترین مخالف این طرح به شمار می‌رفت که با کسب معافیت از اجرای آن، در نهایت به آن رأی مثبت داد.

گام نخست برای ثبات در بازار خودرو

یک هفته بعد از پایان ثبت‌نام متقاضیان خرید خودرو از طریق سامانه یکپارچه، امروز اسامی برندگان قرعه‌کشی اعلام می‌شود. به این ترتیب به 177هزار نفر، خودرو تخصیص داده خواهد شد. این برای نخستین‌بار است که این حجم از واگذاری خودرو در یک بازار یکپارچه عرضه می‌شود.

شهر استارت‌آپی برای دختران

ایجاد نخستین شهر دخت نوآور پایتخت با رویکرد استارت‌آپی، ویژه دختران نوجوان و جوان، یکی از نیازهایی است که در شهر تهران احساس می‌شود. نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این مطلب به همشهری گفت که این شهر دخت متناسب با نیاز دختران و شرایط پساکرونای جامعه، ایجاد خواهد شد.

امنیت و اقتدار کشور در دستان این پرنده‌ها

طی سال‌های اخیر و به‌ویژه در جریان حملات رژیم اشغالگر قدس به اهدافی در سوریه و همچنین وقوع نزاع قره‌باغ میان کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان، نقش پهپادهای انهدامی در جنگ‌ها بسیار پررنگ شده است.

19برنامه برای 128گونه در حال انقراض

از میرزا صالح تا میرزا ممد