14
چهار شنبه 11 خرداد 1401
شماره 8510
زیست‌بوم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مدیر دفتر نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام‌ ره در قم گفت: در قالب نمایشگاه «حضور صد ساله خورشید» برخی از وسایل شخصی حضرت امام و مرحوم حاج سیداحمدآقا برای نخستین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و مردم می‌توانند این آثار را از نزدیک مشاهده کنند.
60 هزار هکتار از جنگل‌های مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد دچار آفت «پروانه برگ‌خوار سفید» و «جوانه‌خوار بلوط» شده است.
گرد و غبار
پرویز گرشاسبی، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان منابع طبیعی با بیان اینکه معاهدات دوجانبه مقابله با گردوغبار از سال۲۰۰۶ وجود داشت، اعلام کرد: دیگر نمی‌توان به معاهدات دوجانبه امیدوار بود و با تدوین معاهدات چندجانبه می‌توان کشورها را نسبت به انجام تعهدات خود متعهد کرد.

19برنامه برای 128گونه در حال انقراض

مناطق حفاظت‌شده در 60سال اخیر 4/7برابر افزایش یافته است / حمایت از تنوع زیستی کشور نیاز به اعتبارات بهنگام دارد
گزارش
تنوع‌زیستی به‌دلیل تخریب اکوسیستم‌ها و از بین ‌رفتن یکپارچگی زیستگاه‌ها و از همه مهم‌تر تغییر اقلیم و خشکسالی مستمر آسیب زیادی دیده است.

نقل‌قول‌خبر/ اصغر عبدلی، استاد دانشگاه شهید بهشتی

آب‌های شیرین کشور حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ گونه ماهی بومی دارند که به شکل طبیعی در رودخانه‌ها، تالاب‌ها و دریای خزر زندگی می‌کنند.
درخواست از دولت برای ارائه لایحه حمایت از محیط‌زیست
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی از سازمان حفاظت محیط‌زیست خواست در نخستین فرصت، آنچه را که در حوزه اختیارات خود نیاز دارد، در قالب لایحه از سوی دولت ارائه کند تا مجلس این لایحه را دنبال و قوانین مورد نیاز را به تصویب برساند.
PDF زیست‌بوم
کوتاه زیست‌بوم
درحالی‌که مدتی است «مأموریت ویژه» احیای صنایع‌دستی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به معاونت صنایع‌دستی محول شده است اما تاکنون جزئیاتی برای به انجام رساندن این مأموریت و همچنین حضور صنایع‌دستی در جام جهانی قطر دیده نشده و آنچه قابل رویت است صرفا تأکید برای داشتن یک برنامه منظم در این زمینه است.