• دو شنبه 10 شهریور 1399
  • الإثْنَيْن 12 محرم 1442
  • 2020 Aug 31

اهواز شهر‌ بی زمین

هجوم شرکت‌های‌نفتی و صنایع مختلف به حریم اهواز و حاشیه‌های آن و تصرف زمین‌ها از سوی نهادهای عمومی، امکان توسعه شهر، ساماندهی‌حاشیه و تنفس را از شهروندان گرفته است
850 هزار حاشیه‌نشین، خوزستان را به دومین استان از نظر وسعت سکونتگاه‌های غیررسمی تبدیل کرده است؛ آماری که طبق سرشماری سال 95 با جمعیت خراسان‌شمالی برابری می‌کند و از استان‌های خراسان‌جنوبی، کهگیلویه ‌و بویراحمد، سمنان و ایلام بیشتر است.

سوگواری زیر‌آسمان‌شهر

کرونا متفاوت‌ترین عزاداری ‌ماه محرم و صفر را پیش روی ایرانیان قرار داد.

دنیای تلویزیون‌سازهای بی‌برنامه!

در دنیای موازی ما کسی هست که می‌خواهد از طریق تلویزیون بر جامعه تأثیر بگذارد و در نتیجه تصمیم گرفته است کارخانه تلویزیون‌سازی بسازد! البته یا ما در آن دنیای موازی زندگی می‌کنیم یا این حکایت دنیای امروز ماست وقتی می‌خواهند از طریق فضای مجازی بر جامعه تأثیر بگذارند؛ اما به جای تولید محتوایش به فکر ایجاد پلتفرم می‌افتند.

مکتب کربلا همیشه و در هر حال چراغ راه است

بزرگداشت و تعظیم شعائر الهی نشانه تقوای دل‌هاست.

حاشیه‌های یک شهر

حاشیه‌نشینی تعریف واحدی ندارد و بنا بر جغرافیا و فرهنگ، در هر شهر یا کشور با نوع خاصی از این پدیده شهری و اجتماعی روبه‌رو هستیم.

آمار سفر در تعطیلات

سفر خودرویی در روزهای کرونایی ایران باز هم از بامداد چهارشنبه گذشته تا بامداد روز یکشنبه رکورد زد و مسافران جاده‌ای بی‌توجه به هشدارهای ستاد ملی مقابله با کرونا که از آنها خواسته  بود از هرگونه سفر غیرضروری خودداری کنند، به دل جاده‌های کشور زدند و 3استان شمالی باز هم میزبان بیشترین حجم تردد مسافران شد.

پیام مراسم عزاداری در حسینیه امام خمینی ره

​​​​​​​مراسم عزاداری در حسینیه امام‌خمینیره که بدون حضور جمعیت تنها با حضور یک سخنران و یک مداح برگزار می‌شود بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت.