20
دو شنبه 10 شهریور 1399
شماره 8025
صفحه‌آخر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

صمد بهرنگی و بن‌بست مرگ

نقد و نظر
سالیان درازی پیش، در نهم شهریور صمد بهرنگی، نویسنده معروف و معلم روستاهای آذربایجان شرقی در رود ارس غرق شد و دیده از جهان فروبست.
ویژه
​​​​​​​سی‌ویکمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ شمس تبریزی، چهارشنبه دوازدهم شهریور ساعت ۱۱صبح با سخنرانی قاسم کاکایی به «شمس تبریزی و ابن عربی» اختصاص دارد که به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.
ما انسان‌های این جایی و امروزی _ خواسته و بیشتر ناخواسته _ پیوسته گرفتاران انواع دام‌های رد و قبولیم.
​​​​​​​کتاب «میخائیل باکونین؛ شورشی سودایی» اثر ادوارد هالت کار را محمود حبیبی به فارسی برگردانده و نشر نو به تازگی آن را منتشر کرده است.
طرح روز
اوزاکا: بقایای بیش از ۱۵۰۰ نفر که در قرن ۱۹ در یک گور دسته‌جمعی دفن شده‌اند، در غرب ژاپن کشف شد.
​​​​​​​پکن: کرم زنده‌ای به طول تقریباً 13سانتی‌متر از مغز یک بیمار چینی خارج شد.

عکس روز

عکس روز
پوست زرافه برای جلد انجیل

پوست زرافه برای جلد انجیل

​​​​​​​کارولینا: طبق تحقیقی که جامعه انسانی بین‌الملل اچ. اس. آی در سال ۲۰۱۸ انجام داده است، در فاصله سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۵ میلادی ۴۰ هزار قطعه از اعضای بدن زرافه را از آفریقا به ایالات متحده وارد کرده‌اند.
جریمه 750هزار دلاری نقض قرنطینه
جریمه 750هزار دلاری نقض قرنطینه
​​​​​​​آلاسکا: مردی آمریکایی که از کانادا عبور می‌کرد به‌خاطر نقض قوانین قرنطینه با جریمه‌ای برابر با ۷۵۰ هزار دلار کانادا یا 6‌ماه حبس روبه‌رو شد.
مهارت
​​​​​​​استفاده از تبلت به توانایی کودک در مداد دست گرفتن آسیب می‌رساند.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​دبیر انجمن داروسازان تهران با تأکید بر اینکه فقط افراد پرریسک و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای نیازمند تزریق واکسن آنفلوآنزا هستند، به خبرگزاری ایسنا گفت: افراد پرریسک باید به نحو ویژه‌ای غربالگری شوند و واکسن آنفلوآنزا را دریافت کنند.
​​​​​​​ناسا به‌دنبال اجرای ۵مأموریت جدید با هدف بررسی وضعیت آب و هوای فضاست و بودجه‌ای ۱.۲۵میلیون دلاری را به اجرای هریک از این طرح‌ها اختصاص می‌دهد.
​​​​​​​ای پسر، به روزگارِ خالِ تو [دایی تو] سلطان مسعود چون به پادشاهی نشست، طریقِ مردانگی و شجاعت نیک دانستی اما طریقِ مُلک‌داشتن نه.