07
شنبه 20 اسفند 1401
شماره 8732
بین‌الملل
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خودنمایی دوباره تروریسم داعش در افغانستان

همزمان با انکار فعالیت گروه داعش در افغانستان از سوی طالبان، این گروه تروریستی یکی از چهره‌های کلیدی طالبان را ترور کرد
دریچه
کمتر از یک ‌ماه پس از آن که امیر خان متقی، وزیر خارجه طالبان ادعای «سازمان پیمان امنیت جمعی» در مورد فعالیت نیروهای شاخه خراسان گروه تروریستی داعش در شمال افغانستان را رد کرد، محمد داوود مزمل، والی طالبان در ولایت بلخ در شمال افغانستان بر اثر حمله انتحاری عضو داعش کشته شد.
ویژه
در شرایطی که اروپا خونین‌ترین جنگ خود از 1945 را در اوکراین تجربه می‌کند اما در آسیا تنش‌ها در جنوب چین و بر سر تایوان در بالاترین سطح قرار دارد.
جهان‌نما
در پی تیراندازی در یکی از محله‌های مرکزی شهر تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی، حداقل 5صهیونیست زخمی شدند.

ابقای تاریخی آقای «شی»

شی جین پینگ در شرایطی برای سومین بار رئیس‌جمهور چین می‌شود که با چالش‌های بزرگی در شرایط پساکرونا و دوران روابط پرتنش با غرب روبه‌رو است
گزارش
«شی جین پینگ» یک روز پس از آن‌که در اقدامی بی‌سابقه آشکارای غرب به رهبری آمریکا را به تلاش برای جلوگیری از رشد و توسعه چین متهم کرد، با کسب نزدیک به 3هزار رأی حزب حاکم کمونیست و بدون یک رأی منفی، برای بار سوم به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد.

شب خونین هامبورگ

فردی مسلح در مرکزی وابسته به گروهی از مسیحیان موسوم به شاهدان یهوه در شهر هامبورگ آلمان، حداقل 7 نفر را در شامگاه پنجشنبه با شلیک گلوله از پای درآورد.
لغو روادید اعضای دید‌بان حقوق بشر از سوی بحرین
سازمان دید‌بان حقوق بشر اعلام کرده که بحرین روادید اعضای این سازمان را که قرار بود برای شرکت در نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی به منامه سفر کنند را لغو کرد‌ه‌ است.
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان: خطرناک‌ترین یأس و ناامیدی، قبول اشغالگری و قبول شروط اشغالگر و تسلیم شدن است.