• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187459
+
-

شب خونین هامبورگ

فردی مسلح در مرکزی وابسته به گروهی از مسیحیان موسوم به شاهدان یهوه در شهر هامبورگ آلمان، حداقل 7 نفر را در شامگاه پنجشنبه با شلیک گلوله از پای درآورد. براساس گزارش خبرگزاری دویچه‌وله آلمان، یک نوزاد متولد نشده هم در میان قربانیان این حادثه بوده است. سایر قربانیان شامل4 مرد و 2 زن 33 تا 60 ساله بودند. همچنین 8نفر در این حادثه زخمی شدند که حال 4 نفر از آنها وخیم اعلام شده است. پلیس اعلام کرده است که از مجروحان  6نفر زن و 2نفر نیز مرد هستند.
پلیس همچنین فرد تیرانداز را با هویت
فیلیپ اف، 35ساله و شهروند آلمانی معرفی کرد. فرد مسلح خودش نیز از اعضای سابق شاهدان یهوه بوده است. رئیس پلیس هامبورگ تأیید کرد که او دارای مجوز حمل سلاح و به‌صورت قانونی مالک یک سلاح نیمه‌اتوماتیک بوده است. پلیس آلمان می‌گوید که به‌احتمال زیادی فرد مهاجم نیز در این حادثه مرده است.
دادستان هامبورگ هم گفت: عامل این جنایت سابقه کیفری نداشته و انگیزه جنایت او نیز نامشخص است، اگرچه وجود هرگونه انگیزه سیاسی در این حادثه منتفی است. همچنین گفته شده که اطلاعاتی در دست پلیس است که نشان می‌دهد فرد تیرانداز احتمالا دارای نوعی اختلال روانی بوده است.
شاهدان یهوه که حدود 8.7میلیون عضو در سراسر جهان دارند، بخشی از یک کلیسای بین‌المللی هستند که در قرن19 در آمریکا تأسیس شد. دفتر مرکزی آنها در شهر وارویک نیویورک است وآنها تقریبا 170هزار عضو در آلمان دارند. این گروه مذهبی از حمل سلاح، دریافت خون و ادای احترام به پرچم ملی یا شرکت در حکومت‌‍‌های سکولار خودداری می‌کنند و عقاید خاص خود را دارند.
به‌طور کلی، آلمان در چند سال اخیر با تیراندازی‌های متعدد و تکان‌دهنده‎‌ای روبه‌رو بوده است. در فوریه2020، مردی مسلح مظنون به ارتباط با راست افراطی 9نفر ازجمله تعدادی از پناهجویان را در شهر هاناو کشت و سپس خودکشی کرد. قبل از آن نیز در اکتبر2019، فردی مسلح در روز مقدس یهودیان موسوم به یوم کیپور در بیرون کنیسه‌ای در شهر هاله تیراندازی کرد و 2نفر را به کشتن داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :