• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 20 اسفند 1401
کد مطلب : 187455
+
-

سرریز بحران از کرانه باختری به تل‌آویو

دامنه عملیات ضدصهیونیستی فلسطینی‌ها به عمق مناطق اشغالی کشیده شده است

جهان‌نما
سرریز بحران از کرانه باختری به تل‌آویو

در پی تیراندازی در یکی از محله‌های مرکزی شهر تل‌آویو، پایتخت رژیم صهیونیستی، حداقل 5صهیونیست زخمی شدند. گزارش‌های ضد و نقیض از احتمال کشته شدن یکی از افراد زخمی‌ در این حادثه خبر می‌دهد. در جریان این تیراندازی، همچنین یک جوان فلسطینی که عامل تیراندازی بوده است، هدف گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.
تیراندازی در تل‌آویو، تازه‌ترین سطح تشدید تنش‌ها در فلسطین اشغالی است؛ در شرایطی که طی تقریبا یک سال گذشته، تنش‌ها در کرانه باختری با شدت فزاینده‌ای ادامه داشته و اکنون به‌نظر می‌رسد که درگیری‌ها از کرانه باختری به داخل مناطق اشغالی رژیم صهیونیستی همچون تل‌آویو، کشیده است. سرریزشدن تنش‌ها از کرانه باختری به تل‌آویو، حکایت از آن دارد که بحران بعد از این ممکن است به دیگر مناطق اشغالی صهیونیست نشین نیز کشیده شود. در همان ساعات نخست پس از تیراندازی در تل‌آویو، پلیس رژیم صهیونیستی در جای دیگری در جنوب قدس، از کشف یک بمب در یک اتوبوس خبر داد. وقوع این حوادث به دنبال مجموع حوادث مشابهی رخ داده که طی 2‌ماه گذشته، در نتیجه اقدامات تندروهای صهیونیست ازجمله در جریان حمله آنها به شهرک فلسطینی حواره و قبل از آن به اردوگاه جنین انجام شده است.
افزایش تنش‌ها در فلسطین، در شرایطی است که کمتر از 10روز گذشته، تشکیلات خودگردان فلسطین و نمایندگان کابینه نتانیاهو در بندر عقبه اردن، نشست مشترکی با میانجیگری آمریکا، اردن و مصر برگزار کردند تا به زعم خود تنش‌‌ها را کاهش دهند، اما به‌نظر می‌رسد این نشست‌های سیاسی تا‌کنون هیچ تأثیری در میدان تحولات پرتنش فلسطین نداشته است. شاید یکی از دلایل بی‌نتیجه بودن نشست‌های سیاسی درباره فلسطین، بی‌اعتباری تشکیلات خودگردان به‌عنوان نماینده واقعی فلسطینی‌هاست. گزارش مرکز تحقیقات سیاسی فلسطین(PSR) در دسامبر 2022 حکایت از آن دارد که فقط 23درصد از ساکنان کرانه باختری و نوار غزه از عملکرد محمود‌عباس، رئیس تشکیلات راضی هستند و 75درصد خواهان استعفای او شده‌اند. در عین حال براساس نظرسنجی که از سوی روزنامه العربی‌الجدید منتشر شده، بیش از 70درصد فلسطینی‌ها از تشکیل گروه‌های مسلح مانند عرین الاسود حمایت می‌کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید