• سه شنبه 1 خرداد 1403
  • الثُّلاثَاء 13 ذی القعده 1445
  • 2024 May 21
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83076
+
-

پیگیری مطالبات بانکی و ارزی صنایع یزد

استاندار یزد گفت: مطالبات بانکی و ارزی واحدهای تولیدی و صنعتی استان برای رونق تولید ملی و با هدف اشتغال پایدار پیگیری و اقدام‌های لازم با همکاری بانک‌ها و شرکت‌ها انجام می‌شود. به گزارش ایرنا «محمدعلی طالبی» در جمع گروهی از فعالان تولیدی و صنعتی استان در پارک علم و فناوری افزود: برای حل مشکل نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی تاکنون فعالیت‌های جدی‌ صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات حوزه تولید و صنعت ناشی از تحریم‌های ظالمانه‌ای است که بر کشور تحمیل شد، قطعا دولت و مسئولان برای حل مسائل به طور جدی موضوع را پیگیری می‌کنند.

استاندار یزد تصریح کرد: از موارد مهمی که همواره در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان پیگیری می‌شود حل مشکلات واحدها و رسیدگی به مطالبات است. طالبی با اشاره به این‌که صنعتگران یزد، افرادی پاک‌دست، اهل کار، تولید و تلاش هستند ابراز امیدواری کرد که تمام نیازها پیگیری و حل و فصل شود. وی با اشاره به این‌که مشکلات بخش تولید در جلسه استانداران با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی مطرح شده است، بیان کرد: هدف دولت رسیدگی و رفع مشکلات است و با برنامه‌های طراحی شده شاهد رونق اشتغال خواهیم بود.  در ابتدای این نشست تعدادی از فعالان بخش تولید و صنعت استان مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را در حوزه‌های بانکی، پولی و ارزی مطرح کردند. یزد یکی از استان‌های تأثیرگذار در توسعه صنعتی کشور است به گونه‌ای که بیش از ۸۰۰ نوع کالا تولید می‌کند که برخی از آنها شهرت جهانی دارد. رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی با ۲۷ درصد، رتبه سوم تولید فولاد و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است. در سال جدید که به نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شد، آمارها حکایت از روند رو به رشد بخش صنعت استان به‌ویژه در بخش انرژی، فولاد، نساجی و سیم و کابل دارد.
یکی از این تحولات که امیدواری را در پیشرفت‌های صنعتی و تولیدی استان زنده و روشن نگه‌داشته، رشد ۲۵ درصدی مصرف برق در صنایع بزرگ است.

این خبر را به اشتراک بگذارید