09
پنج شنبه 9 تیر 1401
شماره 8533
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سریع‌ترین طلوع و غروب آفتاب

همه ما کم و بیش با خط استوا آشنا هستیم و می‌دانیم استوا خطی فرضی است که زمین را به دو نیمکره ‌شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.
ویژه
بسکتبال ایران در دهه‌های 40و 50روزهای باشکوهی را پشت سر گذاشت. در همان سال‌ها بود که نسل دوم بسکتبالیست‌های ایرانی وارد اردوی تیم ملی شدند و بسکتبال ایران را در رقابت با ابرقدرت‌های شرق آسیا یک پله بالاتر بردند.
مصطفی علیزاده، پژوهشگر و داستان‌نویسی است که دلبستگی به ادبیات کلاسیک، او را با جهان شگفت‌انگیز متون کهن پیوند داده است. علیزاده از داستان‌نویسان و منتقدانی است که از سال1382مطالعات در حوزه ادبیات کلاسیک ایران را به‌طور جدی آغاز کرد و در سال 89کتاب «درس‌هایی از مثنوی» را منتشر کرد.
نکته جالب درباره زندگی کارآفرین‌ها، آن است که معمولاً با مشکلات ریز و درشتی در اوایل زندگی روبه‌رو بوده‌اند اما همین مشکلات، بهانه و گریزگاهی شده تا این گروه، دست به کارهای بزرگی بزنند و به‌اصطلاح کم‌نیاورند.
در تقویم مناسبت‌ها، فردا روز ازدواج است؛ سالروز ازدواج حضرت علی ع و حضرت فاطمه س .
بسیاری از مردم در این روزها به‌دنبال غذا و خوراکی‌هایی می‌گردند که اولا دستور پخت ساده‌ای دارند و خیلی سریع می‌شود آنها را آماده کرد و از طرف دیگر تهیه و خریداری مواداولیه مورد نیاز آنها در این شرایط اقتصادی، آنقدرها بالا نباشد.
در گذشته‌های دور، وقتی کسی نام چین را می‌شنید به یاد تاجران راه ابریشم می‌افتاد که سختی‌های بسیاری را برای معامله با کشورهای دیگر به جان می‌خریدند.

همیشه هر نقشی را آخرین کارم می‌دانم

دیدار با فریده سپاه‌منصور؛ بازیگری با نیم‌قرن سابقه و انبوه نقش‌های به یادماندنی
فریده سپاه منصور متولد سال 1326تهران است و فعالیت هنری‌اش را از سال 1348با حضور روی صحنه تئاتر آغاز کرده. تا به امروز بیش از 50سال می‌شود که این بازیگر سرشناس و محبوب سینما و تلویزیون در نقش‌های مختلف مقابل دوربین قرار گرفته و روی صحنه تئاتر رفته است که آخرین کار او سریال موفق و پرمخاطب «خوشنام» بود که رمضان امسال از شبکه یک پخش شد.
رویای بر باد رفته بیت‌کوین‌سیتی

رویای بر باد رفته بیت‌کوین‌سیتی

السالوادور کشوری کوچک در آمریکای مرکزی است که به واسطه داشتن آتشفشان‌های فعال به «سرزمین آتشفشان‌ها» معروف شده‌ است.
به مهمانی سکوت و آرامش
به مهمانی سکوت و آرامش
جاده چالوس نه‌تنها یکی از مسیرهای مهم و زیبا برای رسیدن به استان‌های شمالی کشور است، بلکه خود این جاده مقصد سفر بسیاری است.
دیموند جان، فردی بود که در ابتدای امر با بی‌پولی دست و پنجه نرم می‌کرد اما او دوست داشت که به موفقیت‌های درخشانی برسد.

بسکتبال، بدون شک

تصور کنید یک بسکتبالیست با 2متر و 16سانتی‌متر قد و 150کیلو وزن قرار است وارد لیگ بسکتبال آمریکا شود و همه معادلات را بر هم بزند.

از فردوسی و کی‌روش تا مشروطه و کودتای 28مرداد!

کباب که امروزه انواع و اقسام مختلف آن از کوبیده و برگ و سلطانی و چنجه گرفته تا قفقازی و بناب و بختیاری در رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها طبخ شده و به خورد مشتری‌ها داده می‌شود، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین خوراک‌ها و غذاهای ایرانی است.

هم‌قدم با نویسنده در مسیر زندگی

خواندن زندگی‌نامه شبیه زدن چند نشان با یک تیر است، همزمان که در حال خواندن یک داستان جذاب هستیم،
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
همه ما تازگی و شیرینی نخستین روزهای یک رابطه عاشقانه را چشیده‌ایم. اما آیا این شیرینی تا همیشه پایدار است؟
زندگی‌ شهرنشینی مشکلات و سختی‌های خاص خودش را دارد. از ترافیک و آلودگی و شلوغی گرفته تا اتفاقات ناخواسته و بداهه که هر لحظه باید منتظرشان باشیم اما با همه اینها سبک زندگی اکثر مردم به سمت این مدل زندگی‌ها سوق پیدا کرده و بدون آنکه بخواهیم یا بتوانیم درگیر این زندگی ماشینی شده‌ایم.
سریال 14قسمتی «زیر خاکی 3»به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌‌کنندگی رضا نصیری‌‌نیا فروردین‌ماه 1401و در روزهای نوروز در ساعت 22:15از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت و مهمان خانه‌ ایرانی‌ها شد.