04
پنج شنبه 9 تیر 1401
شماره 8533
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سیستان و بلوچستان متورم‌ترین استان در خرداد ماه

آمار‌ها نشان می‌دهد تهرانی‌ها کمترین میزان تورم ماهانه را در خرداد ماه تجربه کرده اند
تورم
آمار‌ها نشان می‌دهد سطح عمومی قیمت‌ها در خرداد ماه امسال 12.2درصد رشد کرده است که در تاریخ اقتصاد ایران کم سابقه است با این حال این میزان تورم درکل کشور به‌طور یکسان توزیع نشده به‌طوری که در برخی استان‌ها میزان تورم فراتر از تورم کل کشور بوده است.
چهره روز
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در توییتی خبر از تصویب دستورالعمل انتشار گواهی صرفه‌جویی انرژی در شورای بورس داد.

172 درصد افزایش معاملات مسکن در یک‌سال

میانگین قیمت هر‌مترمربع آپارتمان در تهران به حدود 40 میلیون تومان رسیده است
مسکن
بازار مسکن تهران برای دومین ماه متوالی در سال جدید با تکانه‌های تورمی سنگین روبه‌رو بوده و فقط در همین 2ماه، میانگین قیمت هر مترمربع زیربنای مسکونی 15درصد رشد کرده است.

تغییر ذائقه در بازار آرد

افزایش قیمت، مصرف آرد صنف و صنعت را 40درصد کاهش داد
براساس آمار شرکت بازرگانی دولتی ایران، میزان فروش سامانه گندم صنف و صنعت در اردیبهشت‌ماه امسال 60هزار تن کاهش یافته و به ۸۵هزارو۲۳۵تن رسیده؛ درحالی‌که اردیبهشت۱۴۰۰ این میزان ۱۴۶هزارو۲۹۸تن بود و مقایسه 2رقم از کاهش ۴۲درصدی مصرف حکایت دارد؛ کاهشی که در اطلاعیه شرکت بازرگانی دولتی با عنوان صرفه‌جویی از آن یادشده است.
تالار شیشه‌ای/ روند شاخص کل بورس تهران در روز گذشته
شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 719واحد، معادل 0.05درصد نزول کرد و به یک‌میلیون‌و513هزارو715واحد رسید اما شاخص کل هم وزن با 389واحد رشد به 421هزارو482واحد رسید.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: با ابلاغ رسمی مرکز اطلاعات مالی وزارت اقتصاد، برای نخستین‌بار فهرست اشخاص مظنون به پولشویی و مجموعه محدودیت‌هایی که برای ارائه خدمات به این افراد باید اعمال شوند به نظام بانکی ارسال شد.