• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 9 تیر 1401
کد مطلب : 164789
+
-

با پخت چند غذای خوشمزه، آسان و ارزان آشنا شوید

سفره غذا به وقت ارزانی

بسیاری از مردم در این روزها به‌دنبال غذا و خوراکی‌هایی می‌گردند که اولا دستور پخت ساده‌ای دارند و خیلی سریع می‌شود آنها را آماده کرد و از طرف دیگر تهیه و خریداری مواداولیه مورد نیاز آنها در این شرایط اقتصادی، آنقدرها بالا نباشد. خوراکی‌هایی از این دست‌ کم نیستند که می‌شود بدون نیاز به مواداولیه‌ای نظیر گوشت قرمز آنها را تهیه کرد اما اگر به‌دنبال غذاهایی از این دست می‌گردید که در عین حال متفاوت و مقوی هم باشند چند پیشنهاد خوشمزه و ویژه برای شما داریم که توصیه می‌کنیم حتما آنها را امتحان کنید. در ادامه با این غذاهای خوشمزه و طرز تهیه آنها آشنا می‌شویم.

دو پیازه

طرز تهیه
در ابتدا سیب‌زمینی‌ها را با دقت شسته و سپس آنها را آب‌پز کنید. برای اینکه سیب‌زمینی‌ها سریع‌تر بپزند، می‌توانید آنها را پوست گرفته، خرد کنید و سپس با مقداری آب بپزید. در ادامه پیاز را پوست گرفته و به‌صورت خلالی خرد کنید، سپس با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس مقداری نمک، فلفل، پودر سیر و نعناع خشک به پیاز داغ اضافه کنید و هم بزنید، سپس حرارت را خاموش کنید. سیب‌زمینی پخته شده را له کرده و به پیاز داغ اضافه کنید، مواد را خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. در انتها دوپیازه را در ظرف موردنظر ریخته و با نان میل کنید.


سیب‌زمینی پلو

طرز تهیه
ابتدا و قبل از هر کاری برنج را در کمی نمک و آب به‌مدت یکی دو ساعت خیس کنید. سپس پیاز را خلالی ریز خرد کرده و در تابه ریخته و با مقداری روغن سرخ کنید. بعد از اینکه پیازها سرخ شد، 4یا 5پیمانه آب به آن اضافه کنید و اجازه دهید به جوش بیاید. در ادامه آب برنج خیس خورده را خالی کرده و برنج را به قابلمه اضافه کنید. سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته و نگینی خرد کنید. وقتی برنج نیم‌پز و آب آن کمی بخار شد، سیب‌زمینی نگینی را به آن اضافه کنید. در قابلمه را نیمه‌باز گذاشته و صبر کنید تا آب برنج کاملا کشیده شود، سپس شوید خشک را اضافه کرده و برنج را دم بگذارید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج به‌مدت 30یا 35دقیقه دم بکشد. پس از دم‌کشیدن برنج، روی آن کره یا روغن بدهید و در نهایت میل کنید.


نرگسی با قارچ

طرز تهیه
ابتدا قارچ را شسته و به‌صورت ضخیم خرد کنید. اسفناج را نیز شسته و در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود، سپس به‌صورت درشت خرد کنید. روغن را در تابه‌‌ای ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید. پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز و قارچ خرد‌شده را به آن اضافه کنید. قارچ و پیاز را نیز چند دقیقه تفت دهید تا نرم شوند، سپس اسفناج را اضافه کرده و چند دقیقه دیگر به تفت‌دادن ادامه دهید. به مواد داخل تابه نمک و فلفل بزنید و سپس مواد را در تابه پخش کنید. تخم‌مرغ‌‌ها را در کاسه‌‌ای شکسته، با چنگال بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند، سپس آن را روی مواد موجود در تابه بریزید. در تابه را بسته، حرارت را کم کرده و حدود 4دقیقه صبر کنید تا تخم‌مرغ بسته و سفت شود.


ماکارونی با سویا

طرز تهیه
ابتدا سویا را همراه با آب به‌مدت 10دقیقه بجوشانید، سپس 2یا 3قاشق غذاخوری آبلیمو به آن اضافه کرده و حرارت را خاموش کنید. سویا را در آبکش بریزید و با دست فشار دهید تا آب موجود در آن کاملا گرفته شود. سپس سیب‌زمینی‌ها را پوست گرفته، نگینی خرد کرده و سرخ کنید. پیاز را پوست گرفته و با چند قاشق روغن سرخ کنید. در ادامه سویا را به پیاز داغ اضافه کرده و هم بزنید، اگر روغن لازم بود مقداری روغن اضافه کنید، چون سویا خشک است و زود می‌سوزد. سویا را چند دقیقه تفت دهید، بعد نخود‌فرنگی پخته و سیب‌زمینی سرخ شده را به آن اضافه کنید. کمی نمک، فلفل و ادویه به مواد اضافه کرده و هم بزنید، سپس رب گوجه‌فرنگی را بیفزایید. چند دقیقه به تفت‌دادن ادامه دهید. وقتی بوی خامی رب گرفته شد، حرارت را خاموش کنید. ماکارونی را طبق دستور ارائه‌شده روی بسته آن، پخته و آبکش کنید، سپس از سس فوق لا‌به لای آن ریخته و دم بگذارید.


ساندویچ مرغ 

طرز تهیه
ابتدا مرغ را همراه با یک پیاز و کمی نمک و زردچوبه داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بپزد. بعد از اینکه مرغ‌ها پخته شد، استخوان‌های آن را جدا کرده و گوشت آن را ریش‌ریش کنید. در ادامه پیاز را به‌صورت خلالی خرد کرده و در روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس سیب‌زمینی را به‌صورت خلالی خرد کرده و داخل تابه ریخته و در روغن سرخ کنید. بعد از اینکه سیب‌زمینی‌ها سرخ شد، قارچ‌ها را شسته و به‌صورت حلقه‌‌ای خرد کنید و روی حرارت متوسط رو به بالا تفت داده و اجازه دهید تا آب آن کشیده شود. در ادامه سیب‌زمینی سرخ شده، قارچ و مرغ ریش‌ریش را به پیاز‌داغ اضافه کنید، مقداری نمک، فلفل‌سیاه و آویشن روی مواد بپاشید. مواد را خوب مخلوط کرده و حرارت را خاموش کنید. این غذا را همراه با نان باگت، خیارشور و گوجه‌فرنگی به‌عنوان غذایی کامل و مغذی سرو کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید