08
پنج شنبه 9 تیر 1401
شماره 8533
صفحه‌آخر
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
مادرید: سران 30کشور عضو ناتو در حالی برای محکوم کردم اقدامات اخیر روسیه گرد هم آمده بودند که نخستین انتخاب آنها در منوی غذا سالاد روسی بود، موضوعی که توجه بسیاری را به‌خود جلب کرد. این سالاد معروف پرکالری _شبیه سالاد اولویه_ که سیب‌زمینی، نخودفرنگی، هویج و سس مایونز محتویات آن را تشکیل می‌دهند در منوی این رستوران ۸یورو قیمت دارد.
پیش‌تر به‌طور کوتاه گفتیم یک برنامه خوب تابستانی را چگونه تنظیم کنیم. مزایای شرکت‌کردن و معایب شرکت‌نکردن در فعالیت‌های اجتماعی را شمردیم. قرار شد به مرور هر کدام‌شان را شرح دهیم؛ یعنی بگوییم مثلاً کلاس نقاشی یا ورزش چگونه اعتماد به نفس کودک ما را بالا می‌برد و فعالیت نداشتن چگونه به‌طور عکس عمل می‌کند و موجب پایین‌ماندن یا کم‌شدن اعتماد به نفس می‌شود.
معمای تو کودک خواهدش کرد / نه مرغ عشق؛ اردک خواهدش کرد
بی تعارف و تکلف  مثل همین متن کوتاهی که می بینید.
مادرم! بیا و زودتر فراموشم کن؛ حتی خاطره‌ای که آن دوردست‌ها از من داری! تو که امروز مرا لحظه‌ای فراموش می‌کنی، از یاد ببر که مهم‌ترین داروی ضد‌فراموشی هم نایاب شده؛ آن همراه سپیدی که کمی مرهم حافظه زودگذر تو بود...
فرزندم درحالی‌که کوهی از ظرف‌های نشسته توی سینک برایم باقی گذاشته می‌گوید: «من نمی‌دونم تو چرا اینقدر به‌خاطر آشپزی غر می‌زنی، آشپزی خیلیم جالبه» این را می‌گوید و آشپزخانه کوچک زیر و رو شده‌ام را ترک می‌کند.

تجسم اسکان آینده

نگاه
کسی از آینده خبر ندارد. به جز تصاویری که در فیلم‌های علمی تخیلی از آینده زمین دیده‌ایم و داستان‌هایی که در کتاب‌هایی از همین ژانر خوانده‌ایم، کسی نمی‌داند سال‌های آینده این کره خاکی قرار است به چه شکلی در بیاید.