09
پنج شنبه 19 خرداد 1401
شماره 8515
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رزم سلطان و تکبال

فوتبال در بیشتر کشورهای جهان طرفداران بسیاری دارد و اغراق نیست اگر بگوییم پرطرفدارترین ورزش جهان است. در ایران هم بسیاری از اتفاقات مهم حوزه ورزش در فوتبال رقم می‌خورد و کمتر پیش می‌آید که جلد رسانه‌های مکتوب ورزشی به ورزش دیگری اختصاص پیدا کند.
ویژه
در میانه‌های تابستان و زمانی که از شدت گرما به مرز کلافگی رسیده‌اید به این موضوع فکر کنید که برای خیلی از مردم دنیا وضع از این هم بدتر است. واقعیت ماجرا این است که عده‌ای از مردم دنیا در دمای بالای 40درجه سانتی‌گراد زندگی می‌کنند و ده‌ها شهر در خاورمیانه و آفریقا چنین وضعیتی دارند.
در دنیای خودروها، چند برند افسانه‌ای هستند که سال‌هاست توانسته‌اند نه ‌تنها خود را از آسیب‌های بحران‌های اقتصادی نجات دهند، بلکه به جایگاهی دست‌نیافتنی بین محبوب‌ترین خودروها دست پیدا کنند.
روزهای آخر هفته فرصتی استثنایی برای استراحت و فراغت از یک هفته کاری است. آخر هفته‌ها علاوه بر رفع خستگی کاری هفته، باید انرژی از دست‌رفته را هم مجدد احیا کرد و دوباره آماده شروع هفته کاری جدید شد.
بهنام سلطانی
حتماً شنیده‌اید که برخی از جمهوری‌های استقلال یافته اتحاد جماهیر شوروی سابق در روزگار قدیم، بخشی از خاک ایران بوده‌اند اما به واسطه بی‌کفایتی برخی پادشاهان ایرانی به‌خصوص پادشاهان دوره قاجار، از خاک ایران جدا شدند.
روزگاری یکی از کارآفرینان مطرح کره‌جنوبی، از نسل طلایی کارآفرینان این کشور در سده گذشته، نقد جالبی به جوانان کره‌ای وارد کرده بود. او می‌گفت که امروزه جوانان کره‌ای، کار کردن را کانال و مسیری می‌دانند برای رسیدن به پول و رفاه بیشتر.
فصل بهار در کنار تمام زیبایی‌هایش، میوه‌های خوش آب و رنگی دارد که خوردن آنها خالی از لطف نیست؛ میوه‌هایی که می‌توان هم آنها را به‌صورت تازه خورد و از طعم‌شان لذت برد و هم می‌توان محصولات مختلفی از آنها تهیه کرد که درست کردن انواع دسرهای مختلف ازجمله آن است.

تلویزیون خانه اول من است...

عموپورنگ، عموی محبوب 2دهه اخیر بچه‌ها، از زیر و بم کار برای این گروه می‌گوید
طی 2دهه گذشته، عموها و خاله‌های زیادی در تلویزیون ایران ظهور کرده‌اند که قصدشان، سرگرم‌کردن و البته آموزش کودکان و حتی نوجوانان بوده است.

عصر یخبندانِ زندگی مشترک

چیزی روی کاغذ ثبت نمی‌شود، هیچ برگه‌ای را امضا نمی‌کنند و خبری از دادگاه خانواده و وکیل و پرونده نیست اما پای جدایی و طلاق، آن هم از نوع عاطفی در زندگی آنها باز شده است.
زمین‌های خاکی حلقه اتصال مردم بود
زمین‌های خاکی حلقه اتصال مردم بود
در دهه 30که فوتبال ایران با قحطی فوتبالیست چپ پا مواجه بود یک فوتبالیست تکنیکی و ترکه‌ای در جناح چپ تیم‌های دارایی و تهرانجوان خودش را مطرح کرد و در فاصله کوتاهی به یکی از مهره‌های اصلی تیم ملی بدل شد.
«پیاده شدیم و آنچه را که دیدم، باور نمی‌کردم. احساس می‌کردم از جهنم به بهشت رسیده بودم.» روی عکسی از مادربزرگی لهستانی که دو نوه‌اش را در آغوش دارد، این جمله‌ها نوشته شده، روایتی از رنج و هراس یکی از هزاران مهاجری که جنگ خانه و زندگی و آسمان امن‌شان را از آنها گرفته و در جست‌وجوی آرامش و امنیت، عاقبت با دست دوستی و مهمان‌نوازی ایرانیان، قدم به خاک این سرزمین گذاشتند.

این لقمه‌های کوچک دوست‌داشتنی

فینگرفودها به‌معنای «خوراک انگشتی» که در زبان فارسی به آنها «لقمک» هم می‌گویند، این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است.

قرار نیست همه کارآفرین بشوند

غایت کسب‌وکار را کارآفرینی و ایجاد کسب‌وکار دانسته‌اند؛ نقطه‌ای که آرزوی خیلی‌هاست. اما ایجاد این کسب‌وکارها هم کار راحتی نیست و گرفتاری‌های خاص خودش را دارد.

رنج از خانه رانده شدن

جنگ همیشه سویه‌های تاریک دارد، خون و درد، از دست دادن عزیزان و دور شدن از خانه و سرزمین. جنگ جهانی دوم هم عرصه همین تلخی‌ها بود.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
تبلیغاتی‌ها پیشنهادهای زیادی برای مقصدهای گوناگون دارند که مخاطبان‌شان را وسوسه می‌کند تا بی‌درنگ کوله‌بارشان را ببندند و تن به سفر بدهند اما بارها پیش آمده وقتی سفری را که آن همه از آن تعریف شده می‌رویم و مقصد را از نزدیک می‌بینیم، مأیوس می‌شویم. علت چیست؟
بافت و پوشش گیاهی هر منطقه در کشور کاملاً متفاوت از مناطق دیگر است. حتی جنگل‌هایی که در شمال کشور وجود دارد از جهات مختلفی با جنگل‌های جنوبی کاملاً متمایز بوده و این وجه تمایز حتی با یک نگاه هم قابل تشخیص است.
ایرج طهماسب در ساخت برنامه‌های کودک دستی توانا دارد و تا قبل از «کلاه‌قرمزی» برنامه‌های مختلفی را با حضور عروسک‌های مختلف روی آنتن برده است. یکی از این عروسک‌ها، «دکتر عروسکی» است که در سال1367ایرج طهماسب با حضور او برنامه‌ای را برای شبکه یک ساخت.