22-23
پنج شنبه 19 خرداد 1401
شماره 8515
فرهنگ2
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
یکی از پروژه‌های ویژه - الف سازمان در این سال‌ها، سریال حضرت معصومه س است. سریالی که به پیش تولید صفر رسیده است.
سال88 بود که فیلم «تابستان عزیز» به کارگردانی امیرشهاب رضویان روی آنتن شبکه یک رفت.
ضعیف‌ترین قسمت سه‌گانه صدرعاملی که نه فیلمنامه استاندارد و پر و پیمانی دارد و نه می‌تواند خط داستانی‌اش را با مضمون موردنظر فیلمساز پیوند بدهد.
ابرهیم ایرج زاد، کارگردان فیلم «عنکبوت» که اکران داشت، در واکنش به تولید و نمایش «عنکبوت مقدس» در جشنواره کن به همشهری آنلاین می‌گوید:«نمی‌خواهم بگویم که سوژه این فیلم اختصاص به من داشت یا کسی اجازه فیلم ساختن درباره این سوژه را نداشت.

یک قطعه از بهشت در مشهد آرمیده است

گزارش
سریال «ولایت عشق» ساخته مهدی فخیم‎زاده سال1379در 30قسمت روی آنتن شبکه یک سیما رفت و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت. این سریال روایتی از سال‌هایی است که امام‌رضاع به اصرار مأمون عباسی به شهر مرو رفت و ولایتعهدی وی را پذیرفت و در نهایت به‌دست مأمون به شهادت رسید.
شب

شب

اولین قسمت از سه‌گانه رسول صدرعاملی با موضوع زیارت، با حضور ۳نسل از بازیگران سینمای ایران، تجربه‌ای جالب توجه از آب درآمد.
هر شب تنهایی
هر شب تنهایی
زوج جوانی که با مسائل و مشکلاتی که دارند برای زیارت به مشهد آمده‌اند؛ مسئله‌ای که فیلمساز ترجیح می‌دهد خیلی زود به بیانش نپردازد.
محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی به همراه جمعی از مدیران این سازمان همزمان با دهه کرامت به دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری امام جمعه قم و دبیر شورای عالی حوزه های علمیه رفت.
PDF فرهنگ2
کوتاه فرهنگ2
در مطالعات هنری و ادبی، جمله جالبی وجود دارد که می‌گوید: روایت می‌خواهد از زندگی واقعی و عادی تقلید کند و زندگی عادی و واقعی می‌خواهد که از روایت تقلید کند.