05
پنج شنبه 17 تیر 1400
شماره 8264
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

این داستان واقعی است

خواندن زندگینامه‌ها همیشه جذابیت داشته است؛ مرور اتفاقات واقعی که در زندگی یک فرد مشهور افتاده، مسیری که طی کرده و فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشته تا به هدف خود برسد نه‌تنها جذابیت دارد، بلکه می‌تواند آموزنده هم باشد. بعضی چهره‌های معروف خودشان زندگینامه خود را نوشته‌اند و در زمان زنده بودنشان منتشر کرده‌اند، بعضی زندگینامه‌ها هم بعد از مرگ فرد یا توسط اطرافیان منتشر شده است. از بین خواندنی‌ترین زندگینامه‌ها، 8کتاب را با هم مرور می‌کنیم.
ویژه
بدمینتون یک ورزش کاملاً تفریحی است و برخلاف بسیاری از ورزش‌های دیگر امکانات و تجهیزات چندانی نمی‌خواهد. کافی است یک راکت و توپ و یک جفت کفش مخصوص بدمینتون داشته باشید و به نزدیک‌ترین پارک محله‌تان بروید.
تهیه کیک خانگی نه‌تنها آسان است بلکه بسیار لذت بخش‌تر از خرید کیک قنادی است، چون می‌دانید چه چیزی در آن ریخته شده و همه‌‌چیز مطابق خواسته شماست. کافی است فقط مقداری آرد، کره، شکر و بیکینگ‌پودر برای کیک و یک دستگاه همزن‌برقی ساده و فر هم برای وسایل پخت داشته باشید.
ونسان ونگوگ از مشهورترین نقاشان تاریخ هنر است که در عمر 37ساله‌اش فقط یکی از کارهایش به فروش رفت و با حس هنرمندی شکست‌خورده به زندگی‌اش پایان داد.
بیش از 3دهه است که چهره مهربان و دوست داشتنی‌اش را در فیلم‌ها و سریال‌های متعدد می‌بینیم.
در این روزهایی که خیلی‌هایمان سفر‌رفتن را از فهرست تفریحات‌مان خارج کرده‌ایم، گردشگری‌های کوتاه‌مدت و نیم‌روزه می‌توانند هم گزینه‌های کم‌خطرتری به‌حساب بیایند و هم حس سفر را به ما القا کرده و به همان اندازه حال‌مان را خوش کنند.
حافظه مثال‌زدنی محمد بلوری، گنجینه‌ای از خاطرات بی‌شمار است که نه فقط در 60سال فعالیت مطبوعاتی به‌خاطر سپرده، بلکه از همان روزهای کودکی و نوجوانی مشغول ثبت آنها بر لوح ذهنش بوده است.
گفت‌وگو با ثریا آقایی که به‌عنوان نخستین بانوی بدمینتون‌باز ایرانی به المپیک راه پیدا کرد

با هدیه تولد بدمینتون‌باز شدم

رزرو بلیت پرواز به توکیو برای دختر بدمینتون‌باز ایرانی خبری بود که در فاصله کمتر از دو‌ماه مانده به شروع بازی‌های المپیک تابستانی همه را غافلگیر کرد.
انتخاب من؛ کتابخوانی و روستا

انتخاب من؛ کتابخوانی و روستا

کتابخوانی و روستا. این انتخاب اسماعیل آذری‌نژاد است؛ روحانی تحصیلکرده‌ای که می‌گوید کتاب مسیر زندگی او را در نوجوانی تغییر داد و حالا دوست دارد خودش، آن کسی باشد که با معرفی کتاب، زندگی کودکان روستایی را تحت‌تأثیر و آنها را در مسیر آگاهی قرار دهد.
راهب موسیقی
راهب موسیقی
از هفته آینده خاطرات انیو مورریکونه آهنگساز بزرگ قرن بیستم را به طور اختصاصی در این صفحه بخوانید
سه‌‌شنبه ۲۲ تیر ۶ جولای نخستین سالگرد درگذشت انیو مورریکونه، برجسته‌ترین و مشهورترین یا یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان موسیقی فیلم تاریخ سینماست.
این هم جبر زمانه است که کوچک‌ترین قهوه‌خانه ایران در میان انبوه حجره‌های بازار بزرگ تهران گم شده است.

یکی از عجایب هفتگانه دنیای مدرن

اقیانوس بسیار عظیمی وجود دارد به نام اقیانوس آرام که در واقع نام بزرگ‌ترین آب‌های به هم‌پیوسته دنیا است.

موسفیدانی که کودک می‌شوند

اگر در خانواده سالمند داشته باشید، حتما متوجه شده‌اید که روحیات آنها بسیار شبیه به کودکان شده؛ همان‌قدر حساس و زودرنج، دل‌نازک و بی‌طاقت. به لطف افزایش آگاهی و دسترسی به اطلاعات، یاد گرفته‌ایم در جوانی مراقب سلامت روان خود باشیم.

یک نفس گل درروزگار گرمای هلاک

نورکور، آب غایب، گرما هلاک و زندگی دست به زانو است، درتابستانی که نامش ١٤٠٠ است.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
نیاوران، یکی از محله‌های بزرگ شمال پایتخت است که در محدوده منطقه یک شهرداری تهران قرار دارد؛ محله‌ای که شهرتش بین شهروندان پایتخت‌نشین را مدیون کاخ شاه پهلوی، تکیه قاجاری به ثبت ملی رسیده، فرهنگسرا و پارک نیاوران است.
هر سال برنامه‌های متنوعی از طرف نهادهای فرهنگی و رسمی برای افزایش سرانه مطالعه و دعوت از مردم برای کتابخوانی برگزار می‌شود.
تصور کنید دوره آخرالزمان شده و هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خودشان درآورده‌اند؛ هیولاهایی کور که در عین حال قدرت شنوایی بسیار بالایی دارند. در این دنیای عجیب و ترسناک، کوچک‌ترین صدایی می‌تواند هیولاها را به سمت انسان‌ها کشانده و باعث نابودی‌شان شود.