• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 17 تیر 1400
کد مطلب : 135260
+
-

پیشنهادهای ویژه هفته/ یک مکان ساکت، 2 !


تصور کنید دوره آخرالزمان شده و هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خودشان درآورده‌اند؛ هیولاهایی کور که در عین حال قدرت شنوایی بسیار بالایی دارند. در این دنیای عجیب و ترسناک، کوچک‌ترین صدایی می‌تواند هیولاها را به سمت انسان‌ها کشانده و باعث نابودی‌شان شود. خیلی داستان ترسناک و در عین حال جذابی است، نه؟ اگر از موضوعش خوش‌تان آمده، حتما فیلم «یک مکان ساکت» را ببینید. این فیلم که نخستین قسمتش سال 2018ساخته شد، به تازگی با قسمت دومش علاقه‌مندان به ژانر ترسناک، حادثه‌ای و هیجان‌انگیز را با خودش همراه کرده است. در «یک مکان ساکت2» که دنباله فیلم قبلی است و آن را «جان کرازینسکی» نوشته و کارگردانی کرده، امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز، نوآ جوپ، کیلین مورفی و جایمن هانسو بازی کرده‌اند.

پدرانه‌های  کوین هارت

اگر به‌دنبال فیلمی درام، کمدی و حال‌خوب‌کن می‌گردید، «پدرانه (Fatherhood)» دقیقا همان فیلمی است که باید ببینید. این فیلم جدید هالیوودی که همین امسال اکران شده، داستان مردی را روایت می‌کند که درست یک روز بعد از تولد دخترش، همسرش را به‌طور غیرمنتظره‌ای از دست می‌دهد و حالا باید دختر نوزادش را به تنهایی بزرگ کند. این فیلم به کارگردانی «پل ویتز» و نویسندگی مشترک «پل ویتز» و «دانا استیونز» ساخته شده که در آن «کوین هارت» نقش اصلی، یعنی همان پدر قصه را بر عهده دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید این فیلم 106دقیقه‌ای پر از احساس، براساس داستانی واقعی و کتاب خاطراتی نوشته «متیو لوگلین» که سال2011 منتشر شده، ساخته شده است.

سریع و خشن 9

نام «سریع و خشن» را که حتما شنیده‌اید. یک مجموعه فیلم اکشن که نخستین قسمت آن سال2001 منتشر شد و تا سال 2017به قسمت هشتمش رسید. اگر خبر ندارید، بد نیست خبردار شوید که سال گذشته قسمت نهم این مجموعه فیلم جذاب به کارگردانی «جاستین لین» منتشر شد و در آن «وین دیزل»، «جان سینا»، «میشل رودریگز»، «ترسی گیبسون»، «جوردانا بروستر»، «لوداکریس»، «لوکاس بلک» و «شارلیز ترون» ایفای نقش کرده‌اند. این فیلم که فضای 2سال بعد از اتفاقات قسمت هشتم سریع و خشن یعنی «سرنوشت خشمگین» را تصویر می‌کند، اینطور شروع می‌شود که جیکوب، برادر کوچک‌تر دومینیک که یک خلافکار خطرناک است، همراه با نیروهای سایفر، دشمن قدیمی دومینیک، تلاش می‌کند تا از برادر و اعضای تیمش انتقام بگیرد.

پادکست همپرسگی

چقدر به اسطوره‌ها و ریشه‌های کهن علاقه‌مندید؟ اگر جواب‌تان «خیلی زیاد» است، حتما سری به پادکست «همپرسگی» بزنید. همپرسگی که اصطلاحی از ریشه پرسیدن است، در متون باستانی ما به زمانی اطلاق می‌شود که شخصیتی دینی یا اسطوره‌ای با نیرویی ماورایی شروع به گفت‌وگو می‌کند. دست‌اندرکاران این پادکست درباره آنچه قرار است در آن بشنویم، اینطور توضیح داده‌اند: «همپرسگی درباره اسطوره‌ها و ریشه‌های کهن پدیده‌هایی حرف می‌زند که ما امروز کم و بیش با آنها سر و کار داریم. از جشن‌هایی مانند نوروز و چهارشنبه‌سوری و یلدا گرفته تا فیلم و سریال، قصه‌های مادربزرگ‌ها، سوگواری‌ها، تئاتر و حتی خرافات». از این پادکست جذاب تاکنون 6اپیزود منتشر شده که «حال و فال»، «ریشه‌ها»، «ما و دنیای غرب»، «تئوری آشوب»، «زمان و هیولا» و «اژدها وارد می‌شود»، عناوین آنهاست.

کلاف سردرگم زندگی

«من توی پادکست کلاف، قصه‌های واقعی از آدم‌های واقعی تعریف می‌کنم؛ قصه‌هایی که مثل یک کلاف به هم پیچیده‌اس. ما با تعریف‌کردن این قصه‌ها سعی می‌کنیم گره این کلاف رو باز کنیم». این توضیحی است که «محسن خدابخشی» فیلمساز و مستندساز نام‌آشنا و گوینده پادکست کلاف درباره این پادکست ارائه می‌دهد. از این پادکست تاکنون 8قسمت منتشر شده که جدیدترین آن، یک اپیزود ویژه به نام «کرونا» است. در این اپیزود کلاف در این‌باره صحبت می‌شود که چطور می‌توانیم از این برهه سخت همه‌گیری کرونا به سلامت عبور کنیم. اما قسمت‌های قبلی این پادکست طبق رسالت کلاف، به بازگویی قصه‌های واقعی آدم‌ها می‌پردازد؛ مثلا اگر برایتان جذاب است که بدانید مونالیزای معروف چه‌کسی بوده، حتما کلاف را گوش کنید.

ده صبح

«10صبح» نام پرشنونده‌ترین پادکست مدیریت، کارآفرینی و استارت‌آپ به زبان فارسی است که آن را «میثم زرگرپور» و «امید اخوان» اداره می‌کنند. حالا کار این پادکست چیست؟ عرض می‌کنیم. پادکست 10صبح که از سال1396 فعالیتش را آغاز کرده، کمک‌مان می‌کند تا با دانستن تجربیات مدیران استارت‌آپ‌های موفق، برای کسب‌وکارهای خودمان برنامه‌ریزی کنیم. در این پادکست که تاکنون 113قسمت از آن منتشر شده، 2دوست قدیمی به‌صورت گپ و گفت بداهه، تجربیات خودشان را از مصاحبه با بنیانگذاران و مدیران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های برتر مانند دیجی کالا، علی بابا، اسنپ، الوپیک، اسنپ فود، ازکی، چارگون، استادکار، پیاده و... در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. به‌طور میانگین هر قسمت از این پادکست بیش از 12هزار بار توسط کاربران ده صبح شنیده می‌شود.

بازی ایرانی «باغ نگار»

تا به حال تجربه بازی موبایلی ایرانی داشته‌اید؟ اگر نه توصیه می‌کنیم برای یک‌بار هم که شده بازی ایرانی را تجربه کنید. یکی از بهترین بازی‌های ایرانی برای موبایل، بازی «باغ نگار» است؛ یک بازی فکری، عاشقانه و معمایی که قبل از هر چیز گرافیک خیلی خوبش علاقه‌مندان به بازی را به‌خود جذب کرده. داستان این بازی از آنجا شروع می‌شود که نگار و پدرش بعد از مدت‌ها به ایران برگشته‌اند و قصد دارند خانه قدیمی‌شان را بازسازی کنند. ارسطو که عاشق نگار است، سعی می‌کند با تعمیر خانه، دل او را به‌دست بیاورد. حالا شما به‌عنوان بازیکن این بازی باید با حل پازل‌های مختلف، به ارسطو کمک کنید تا دکور خانه قدیمی نگار را تغییر بدهد. امتیاز این بازی 7/4  است.

پرونده‌های مخفی3

عاشقان بازی، بازی‌های Secret files یا همان «پرونده‌های مخفی» را خیلی خوب می‌شناسند. یک بازی پرفروش و پرمخاطب که معمایی، مهیج و بسیار جذاب است. نسخه سوم این بازی که مخاطبان زیادی را با خود همراه کرده، ادامه دو قسمت قبل است. ماجرای این بازی از آنجا شروع می‌شود که شخصیت اصلی بازی یعنی «نینا» به همراه نامزدش «مکس» در حال برنامه‌ریزی برای مراسم ازدواج‌شان است که پلیس آلمان مکس را دستگیر می‌کند. مکس به سختی یک پیام مخفی و کدگذاری شده برای نینا می‌فرستد تا او را از اتفاقات مطلع کند؛ اتفاقاتی که پای انسان‌های باستانی را هم به دنیای مدرن بازی باز می‌کند! حالا شما همراه نینا باید به زمان سفر کنید و با انجام پازل‌های مختلف، بشریت را از یک تهدید بزرگ نجات بدهید!

بازی موبایلی راکت لیگ!

بازیکنان کنسول‌های بازی مختلف از جمله پلی‌استیشن، حتما با بازی محبوب «راکت لیگ» آشنا هستند؛ بازی ترکیبی از فوتبال و اتومبیل‌رانی که دو تیم باید با اتومبیل‌هایشان، توپ بزرگ بازی را وارد دروازه حریف‌شان کنند. حالا خبر خوش اینکه نسخه‌ای شبیه راکت لیگ کنسول‌های بازی برای گوشی‌های تلفن همراه آمده و نامش «موتوربال» است. در این بازی شما ابتدا باید از بین ده‌ها اتومبیل مختلف، یکی را برای خودتان انتخاب کنید و در گاراژ اختصاصی‌تان، آن را به هر شکلی که دوست دارید، دربیاورید. بعد با آن در یک دوره رقابت هیجان‌انگیز فوتبالی شرکت کنید و با ماشین‌تان گل بزنید! این بازی کم‌حجم امکان رقابت آنلاین با دیگر بازیکنان سراسر جهان را هم در اختیارتان قرار می‌دهد که باعث جذابیت دو‌چندانش خواهد شد.

جهانی که من می‌بینم

احتمالا تصور ما از دنیای اینشتین، یک دنیای پیچیده پر از اعداد و فرمول‌های فیزیک است؛ دنیایی که احتمالا برای بسیاری از ما قابل‌هضم نیست. اگر شما هم اینطور فکر می‌کنید، توصیه می‌کنیم حتما کتاب «جهانی که من می‌بینم» را بخوانید. این کتاب مجموعه‌ای از نوشتارها، نامه‌ها و متن‌های سخنرانی‌های آلبرت اینشتین است که به‌نظر می‌رسد بهترین راه رسیدن به درونیات این نابغه فیزیک دنیا به‌حساب می‌آید. در بخشی از این کتاب که آن را نشرهای گوناگون منتشر کرده‌اند، می‌خوانیم: «از وقتی که ریاضیدانان از سر و کول نظریه نسبیت بالا رفته‌اند، دیگر خودم هم از آن سر‌در‌نمی‌آورم، اما همینقدر می‌دانم که دو چیز در جهان بی‌پایان است: اول کهکشان‌ها و دوم حماقت بشر. در مورد اول زیاد مطمئن نیستم!»

هنر شفاف اندیشیدن

نام کتاب «هنر شفاف اندیشیدن» را خیلی‌هایمان شنیده‌ایم؛ دلیلش هم احتمالا به مترجم کتاب برمی‌گردد. این کتاب را «عادل فردوسی‌پور» ترجمه کرده و به همین دلیل بارها و بارها نامش به گوش‌مان خورده است. اما این کتاب جدا از نام مترجمش، جذابیت‌های دیگری هم دارد. در این کتاب روانشناسی، انگیزشی و موفقیت که آن را «رولف دوبلی» نویسنده سوئیسی نوشته، 99خطای رایج هنگام اندیشیدن در 99فصل کوتاه توضیح داده شده است. هنر شفاف اندیشیدن که پرفروش‌ترین کتاب آلمان در سال2013 بود، یادمان می‌دهد که چطور اشتباهات‌مان را بشناسیم و با شناخت خطاها و اشتباه‌ها، رویکرد بهتری در زندگی‌مان داشته باشیم. از آنجا که خطاهای بشر در طول حیاتش الگوهای مشابهی دارد، به همین دلیل شناخت و درس گرفتن از آنها ممکن است.

احساس‌های بد

«دلایل خوب برای احساس‌های بد» نام یک کتاب بسیار خوب در حوزه خودشناسی و روانشناسی است که برایمان توضیح می‌دهد چرا احساس‌های بد مثل اضطراب، افسردگی، بی‌حوصلگی و... وجود دارند. این کتاب را «راندولف‌ام. نسه»، روانپزشک آمریکایی و پایه‌گذار رشته پزشکی تکاملی نوشته که حاصل تجربه سال‌ها کار کردن با بیماران مختلف است. این کتاب 376صفحه‌ای را «بنفشه شریفی‌خو» ترجمه کرده و زحمت انتشارش را هم نشر «پندار تابان» کشیده است. اگر کنجکاو شده‌اید بیشتر درباره این کتاب بدانید، می‌توانید سری هم به پادکست «بی‌پلاس» بزنید. «علی بندری» در اپیزود57 از فصل‌چهارم این پادکست، به سراغ این کتاب رفته و خلاصه‌ای از آن را تعریف کرده است. ضمن اینکه اپلیکیشن‌های کتابخوان هم پی‌دی‌اف این کتاب را در دسترس قرار داده‌اند.

جدیدترین اثر  پیکسار

پیکسار برای انیمیشن‌بین‌های حرفه‌ای، یک کمپانی خیلی شناخته شده است. از همین انیمیشن «روح» که سال گذشته اسکار گرفت بگیرید تا «در جست‌وجوی نمو»، «داستان اسباب‌بازی»، «کوکو»، «راتاتویی»، «بالا (Up)»، «وال‌ـ‌ای»، «شگفت‌انگیزان»، «کارخانه هیولاها»، «دلیر»، «درون بیرون» و «به‌پیش»، همه و همه ساخته این کمپانی مطرح در دنیای انیمیشن است. حالا خبر خوش اینکه جدیدترین ساخته کمپانی پیکسار داغ‌داغ به بازار آمده و نامش «لوکا» است؛ یک انیمیشن ماجراجویی و کمدی که داستان پسری به اسم لوکا را روایت می‌کند که در دیویرای ایتالیا، کنار یک انسان و یک هیولای دریایی رشد می‌کند! شاید برایتان جالب باشد بدانید این انیمیشن تازه توانسته از سایت معتبر IMDB  امتیاز 8 را کسب کند و از همین حالا یکی از بخت‌های اسکار 2022 به‌حساب می‌آید.

هیولاهای خانگی

چند سالی است که کمپانی‌های معروف انیمیشن‌سازی پس از اکران انیمیشن‌هایشان، کارتون‌های کوتاهی با موضوعات فرعی این انیمیشن‌ها می‌سازند؛ به‌عنوان مثال همین سال گذشته که انیمیشن «روح» منتشر شد و مورد‌استقبال مخاطبان قرار گرفت، کمپانی پیکسار کارتون کوتاه «22علیه زمین» را هم ساخت. همه اینها را گفتیم که بگوییم تا قسمت چهارم «هتل ترانسیلوانیا»ی دوست‌داشتنی بیاید، می‌توانید کارتون 5دقیقه‌ای «هیولاهای خانگی: هتل ترانسیلوانیا» را ببینید. این انیمیشن کوتاه درباره «تینکلز» توله‌سگ غول‌پیکر دراک است که بیش از هر زمان دیگری انرژی دارد و دلش می‌خواهد توپ‌بازی کند اما دراک مشغول کارهای هتل است و وقتی برای سگ دوست‌داشتنی‌اش ندارد. کارگردان‌های این کارتون کوتاه، «درک دریمن» و «جنیفر کلاسکا» هستند و در آن علاوه بر این دو، برایان هال و گندی تارتاکوفسکی هم به هنرمندی پرداخته‌اند.

اسپریت؛ رام نشده

«یک اسب وحشی به یک شهر کوچک مرزی فرار کرده است که در این شهر کوچک، دختری به نام «لاکی» او را پیدا می‌کند و سعی دارد دوست جدیدش را رام کند. در این راه چالش‌های زیادی برای دخترک داستان پیش می‌آید و زندگی‌اش را دستخوش تغییرات بسیاری می‌کند». این داستان انیمیشن «اسپریت؛ رام نشده» است؛ یکی دیگر از انیمیشن‌های زیبا و جذاب سال2021 آمریکا که به کارگردانی «ایلین بوگان» و «آنیو تورسن» ساخته شده است. صداپیشه‌های این انیمیشن هم ایزابلا مرسد، جیک جیلنهال، مارسای مارتین، مکنا گریس، جولیان مور، والتون گوگینس و ایزا گونزالس هستند. راستی تا یادمان نرفته این نکته را هم اضافه کنیم که این انیمیشن دیدنی و حال خوب‌کن، کمتر از یک‌ساعت‌و30دقیقه وقت‌تان را می‌گیرد.

ادامه انتقام‌جویان

مجموعه فیلم‌های «انتقام‌جویان» را دیده‌اید؟ همان فیلم ابرقهرمانانه را می‌گوییم که چندین قسمت از آن ساخته و منتشر شد و آخرین قسمت آن با عنوان «انتقام‌جویان: پایان بازی» همین دو سه سال پیش به بازار آمد. اگر این قسمت از فیلم انتقام‌جویان را دیده باشید، حتما یادتان می‌آید که «لوکی» یکی از شخصیت‌های شرور فیلم توانست از دست کاپیتان آمریکا و مرد آهنی فرار کند. حالا همان لوکی آمده و در قالب یک مینی‌سریال، شرارت‌هایش را از سر گرفته است! سریال «لوکی» که به تازگی در حال پخش است و تا این لحظه 3قسمتش منتشر شده، از تولیدات دو غول فیلمسازی جهان، یعنی دیزنی‌پلاس و مارول‌استودیو است و در آن بازیگرانی چون «تام هیدلستون»، «اوون ویلسون» و «گوگو امبتا را» ایفای نقش کرده‌اند.

راک، جوان می‌شود!

کاراکتر «راک» که نیاز به معرفی ندارد. هر کدام از ما حتی اگر خیلی هم اهل فیلم و سینما نباشیم، دست‌کم نام «راک» را شنیده‌ایم و در حد یکی ‌دو فیلم، بازی‌اش را دیده‌ایم. «دواین جانسون» با لقب ورزشی راک، تاکنون در فیلم‌های زیادی بازی کرده که معروف‌ترین آنها مجموعه «سریع و خشمگین» است. حالا این بازیگر نام‌آشنای سینمای اکشن، یک‌سریال کمدی بازی کرده که دیدنش در این روزها حالمان را خوب خواهد کرد. «راک جوان» عنوان این سریال است که فصل اول آن با 11قسمت منتشر شده و می‌توانید آن را از طریق پلتفرم «نماوا» تماشا کنید. ماجرا هم از این قرار است که این بازیگر سرشناس آمریکایی نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود و دوره‌های مختلف زندگی‌اش را به یاد می‌آورد.

ماجرای صد بازمانده

«97سال بعد از وقوع یک جنگ اتمی که باعث نابودی تمدن بشری شد، انسان‌های باقی‌مانده که در یک سفینه فضایی در فضا زندگی می‌کنند، به امید اینکه دوباره جمعیت انسان‌ها روی سیاره زمین شکل بگیرد، تصمیم می‌گیرند 100نوجوان مجرم و خاطی را به زمین بفرستند.» این داستان سریال «صد» است؛ سریالی به کارگردانی «جیسون روتنبرگ» که فصل اول آن در سال2014 منتشر شد و سال گذشته با فصل هفتمش به پایان رسید. این سریال تخیلی و آخرالزمانی اقتباسی آزاد از رمانی به همین نام اثر «کاس مورگان» است که در آن بازیگرانی همچون الیزا تیلور، پیج تورکو، توماس مک دونل، لی گوری، ماری اوجروپولوس، بابی مورلی، کلی هو، کریستوفر لارکین، دوون بوستیک، آیزیا واشینگتن، هنری ایان کوسیک و مارک داور ایفای نقش کرده‌اند.

یک نفس آرزوی تو

علاقه‌مندان به موسیقی سنتی، به‌خصوص طرفداران «همایون شجریان» این هفته یک قطعه جدید از این خواننده نام‌آشنا و محبوب شنیدند. در هفته‌ای که به آخرین روزهایش رسیده‌ایم، همزمان با پخش سریال «می‌خواهم زنده بمانم»، سومین قطعه همایون شجریان برای این سریال همراه با یک موزیک‌ویدئو منتشر شد. این قطعه که نامش «یک نفس آرزوی تو» است، بر اساس شعری از «کمال جعفری‌امامزاده» ساخته شده و آهنگسازی آن را «سعید فرج‌پوری» انجام داده است. کار تنظیم این اثر هم مانند 2قطعه دیگری که از همایون شجریان در این سریال مورد‌استفاده قرار گرفته، بر عهده «غلامرضا صادق» بوده است. همایون شجریان در این قطعه خودش هم سه‌تار نوازی کرده و «مهیار طریحی» با سنتور و «نوید زمردی» با گیتار، دیگر نوازندگان این آهنگ هستند.

رونمایی از «ملک دل»

در این روزها که ویروس کرونا بازار موسیقی را کساد کرده و فعالان موسیقی انگیزه کمتری برای کار کردن دارند، رونمایی از آلبوم «ملک دل» بی‌شک یک خبر خوش به‌حساب می‌آید که می‌تواند حال این روزهایمان را خوش کند. این آلبوم که در ژانر موسیقی ایرانی منتشر شده، کاری از «غلامرضا رضایی» خواننده و مدرس آواز ایرانی است که با همراهی گروه «برافشان» ساخته شده است. ملک دل از 9قطعه در دستگاه چهارگاه تشکیل شده که تمام آنها با سازهای کمانچه، تار، نی، سنتور، دف و دایره، تنبک و عود ساخته شده است. آهنگسازی این آلبوم را «هامان خلیلی» انجام داده و میکس و مستر و ضبط آواز، کار «حامی حقیقی» است. جدیدترین تولید موسیقایی کشور دوشنبه همین هفته در فضای باز خانه کارمان رونمایی شد.

نون و دلقک

در این روزها که بازار موسیقی کشورمان کم سر‌و‌صداست، بد نیست با شنیدن آلبوم‌های خاطره‌انگیز گذشته، سری به خاطرات گرد و خاک گرفته‌مان بزنیم؛ مثلا یکی از این آلبوم‌ها که می‌تواند این روزها حالمان را خوب کند، آلبوم «نون و دلقک» محمد اصفهانی است؛ آلبومی که سال1381 منتشر شد و طبق آمار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پرفروش‌ترین آلبوم موسیقی پاپ ایران تا به امروز است. این آلبوم از 9قطعه تشکیل شده که دلقک، شب‌افروز، بوی باران، مثل گل، شکایت هجران، آسیمه‌سر، شب آفتابی، با شوق تو، دلقک (بی‌کلام) این قطعه‌ها هستند. مرحوم بابک بیات درباره قطعه آسیمه سر گفته است: «این آهنگ را آنقدر نگه‌داشتم تا یک صدای مناسب اجرا پیدا کنم و خوشحالم که این امانت را به صاحب اصلی‌اش سپردم».

سلامت بانوان

یکی از اپلیکیشن‌های تخصصی در حوزه زنان، اپلیکیشن «یک زن» است؛ یک نرم‌افزار کامل که در آن علاوه بر تمام مسائل مربوط به حوزه زنان، تقویم بارداری هفته به هفته هم دارد. در این تقویم بانوان باردار هر هفته متوجه میزان رشد جنین شده و اطلاعاتی که لازم است در هر دوره به‌دست بیاورند، به‌راحتی کسب می‌کنند. یکی دیگر از امکانات جالب توجه این اپلیکیشن، مشاوره با متخصصان حوزه زنان است. هر سؤالی که در زمینه بهداشت و سلامت برای کاربران این نرم‌افزار به‌وجود بیاید، می‌توانند آن را مطرح کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌شان را از متخصصان برنامه دریافت کنند. تالار گفت‌وگو هم این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند تجربیاتشان را با ده‌ها هزار خانم دیگر به اشتراک بگذارند.

ابزار یادگیری زبان

اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید به‌صورت خودآموز زبان یاد بگیرید و یادگیری و تقویت زبانتان را به حضور در کلاس‌های مختلف آموزشی گره نزده‌اید، حتما اپلیکیشن «هلو» را نصب کنید. این یک برنامه یادگیری زبان همراه با بازی است که به‌خاطر همین امکانش، از بچه 3ساله تا افراد بزرگسال می‌توانند از آن استفاده کنند. در اپلیکیشن هلو چندین و چند زبان زنده دنیا ازجمله انگلیسی آمریکایی، انگلیسی بریتانیایی، ترکی استانبولی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، روسی، اسپانیایی، عربی، سوئدی، هلندی، هندی، چینی، کره‌ای و... به شکل‌های مختلف آموزش داده می‌شود و کاربر بدون نیاز به تایپ، تنها از راه بازی می‌تواند با اسامی غذاها، ورزش‌ها، وسایل حمل‌ونقل، میوه‌ها، رنگ‌ها، اعداد، آب و هوا و... در زبان‌های مختلف آشنا شود.

تقویم اذان‌گو «باد صبا»

روی گوشی تلفن همراه بسیاری از ما، اپلیکیشن «باد صبا» نصب است؛ تقویم اذان‌گویی که یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی به شمار می‌آید و در همین لحظه حدود 10میلیون کاربر فعال دارد! اگر تصورتان بر این است که این نرم‌افزار فقط یک تقویم و برنامه‌ای برای یادآوری ساعت اذان در شبانه‌روز است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. نسخه‌های جدید باد صبا به امکانات دیگری مثل پیش‌بینی وضع هوا، مشاوره آنلاین پزشکی، خرید بلیت هواپیما و قطار، خدمات پرداخت قبض، خرید شارژ و... نیز مجهز شده‌اند تا یک برنامه مذهبی صرف نباشند. ضمن اینکه در بخش مذهبی برنامه می‌توانید از امکانات منحصر به فردی مثل قبله‌نما، رکعت‌شمار و بخش نیکوکاری هم بهره‌مند شوید. در این بخش با جدیدترین کمپین‌های نیکوکاری و خیریه‌ها آشنا خواهید شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید