05
پنج شنبه 6 خرداد 1400
شماره 8230
روز هفتم
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

پیش از طلوع غروب، خیابان را فتح کرد دخترصورتی !

یادداشت
آواره‌تر از باد بهار ستم دیده از شبیخون کرونا و روزگار گسسته از مهر، که پدر و مادر تیغ از نیام برجان جان خود می‌کشند تا ما حیران و گم کرده راه شویم!
ویژه
خوردن کیک لذتبخش است اما بی‌شک خوردن کیکی که در خانه و با ذوق و طعم دلخواه تهیه شود، لذتش دوچندان است. مزیت دیگر کیک خانگی از کیک‌های قنادی در این است که می‌دانید چه چیزی در آن ریخته شده و همه‌‌چیز مطابق خواسته شماست.
کارنامه سال‌ها فعالیت ادبی حمیدرضا شکارسری، پر از تجربه برگزیده‌شدن در جوایز ادبی و البته، قرار گرفتن در جایگاه داوری این جوایز است.
خیلی از ما به گشت‌زدن در کتابفروشی‌ها، قدم‌زدن بین قفسه‌ها و ردیف‌های کتاب و باخبر شدن از انتشار تازه‌ترین آثار ادبی علاقه داریم.
نخستین مدال را در 15سالگی به گردن آویخت و در 22سالگی برای مدال گرفتن به المپیک توکیو رفت. سارا بهمنیار جزو معدود ورزشکاران ایرانی است که سلسله‌مراتب را به‌طور کامل طی کرده و از رده نوجوانان به بزرگسالان رسیده است.
نام‌های بزرگی که امروزه در حوزه‌های مختلف هنری، فرهنگی و... می‌بینیم، یکباره ساخته نشده‌اند، بلکه حاصل یک عمر طی مسیر و پیاده‌روی و زمین‌خوردن‌های بسیار و از جا‌برخاستن بوده‌اند.
این روزهای خانه‌نشینی اجباری روزهای بسیار سختی است چراکه تفریحات‌مان به حداقل رسیده و بیشتر وقت‌مان در چهاردیواری خانه می‌گذرد.
پوران درخشنده، نویسنده و کارگردانی که همیشه دغدغه‌های اجتماعی داشته از بی‌مهری‌ رسانه ملی می‌گوید

فیلم‌هایم در تلویزیون ممنوعه‌‌اند

بی‌تردید، سلامت جسم و روان، زیربنایی‌ترین عامل پیشرفت و تکامل یک جامعه است که آرامش، موفقیت و حس خوشبختی را برای اعضای خانواده به ارمغان خواهد آورد.
صدای ضرب و زنگ پهلوانی

صدای ضرب و زنگ پهلوانی

جلوی آینه می‌ایستد. سینه را سپر می‌کند و جلو می‌دهد. بعد فیگور بازو را اجرا می‌کند تا ببیند عضلاتش چقدر «دم» کرده‌اند.
سکوت نکن، حرف بزن!
سکوت نکن، حرف بزن!
مهم‌ترین بخش زندگی ما انسان‌ها به‌عنوان عضوی از جامعه، توانایی برقراری ارتباط با دیگران و مهم‌ترین بخش ارتباطات انسانی، گفت‌وگوست. اینکه چطور گفت‌وگو کنیم و کیفیت گفت‌وگوهایمان چگونه باشد، تأثیر مستقیمی بر روابط ما با دیگران دارد.
تلگراف خانه
کوچه سرپولک در میانه‌های خیابان 15خرداد، راسته تنورسازها بود. شاطرهای قدیمی از 70سال قبل در کوچه سرپولک آمد و شد داشتند و سراغ تنورهای گلی را از تنورسازهای کهنه‌کار می‌گرفتند اما این کوچه تاریخی حالا به جایی برای مرور خاطرات سال‌های دور بدل شده و هیچ ردی از مغازه‌های تنورسازی باقی نمانده است.

عجایب سرزمین آفتاب‌تابان

ژاپن سرزمین عجیبی است.

اسکار در 83سالگی

آنتونی هاپکینز، بازیگر 83ساله که اکنون مسن‌ترین بازیگر برنده اسکار محسوب می‌شود، در آخرین جشن جایزه سینمایی اسکار، به‌عنوان برترین بازیگر مرد انتخاب شد. او که با فیلم «سکوت بره‌ها» به چهره‌ای ماندگار در سینما تبدیل شد، در سال‌های فعالیت حرفه‌ای خود آنقدر موفق عمل کرد که لقب «سر» به او اهدا شد. آنتونی هاپکینز داستان زندگی و شخصیت جالبی دارد.

ردّپای دایناسورها در کرمان

شاید خیلی‌ها هنوز بی‌اطلاع باشند اما در ایران هم روزگاری دایناسورها برای خودشان جولان می‌دادند. حالا چرا این موجودات آسمان‌خراش، استان کرمان که الان در محاصره کویر است را انتخاب کردند رمزو رازهایی دارد که در ادامه این سفر پرهیجان از آن پرده برمی‌داریم.
PDF روز هفتم
کوتاه روز هفتم
«آرته باکس» نام یکی از پادکست‌های پرطرفدار این روزهاست. این پادکست که درواقع تاریخ شفاهی از زبان فرهیختگان و هنرمندان بزرگ ایرانی است، در هر قسمت زندگی یکی از این افراد را از زبان خودش روایت می‌کند.
در لابه‌لای این کلانشهر چند میلیون نفری، کوچه‌ها و خیابان‌هایی وجود دارند که نام‌شان را از اسامی شهرهای مختلف ایران وام گرفته‌اند؛ از بزرگراه کردستان و خیابان‌های آذربایجان، قزوین و کرمان بگیرید تا معابری به نام‌های ارومیه، رشت، مازندران، اراک، شاهرود، خرمشهر، رامسر، بوشهر و... .
یکی از نکته‌های جالب دنیای سینما، آن است که گاهی بازیگران و کارگردانان و به‌طور کلی سینماپیشگان، قبل از اینکه آغاز به‌کار و عشق اصلی‌شان کنند، درگیر کارهای دیگری هم بوده‌اند.