21
پنج شنبه 6 خرداد 1400
شماره 8230
دوچرخه
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
«تصور دوباره» نام نمایشگاه مجازی عکس تاریخی‌ است که از 27 اردیبهشت در صفحه‌ی اینستاگرام موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر افتتاح شده است و تا ۱۰ خرداد به‌صورت روزانه یک قطعه عکس در صفحه‌ی اینستاگرام موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر بارگذاری خواهد شد.
فَإِنَ0ّکَ بأَعْیُنِنَا تو در حفاظت کامل ما قرار داری بخشی از آیه‌ی ۴۸ سوره‌ی طه ترجمه‌ی آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی
روز گذشته، سی و هشتمین جشنواره‌ی جهانی فیلم فجر به‌دبیری «محمدمهدی عسگرپور» کار خود را با فعالیت‌های حضوری و آنلاین و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز کرده است. در این شماره هم مثل ‌‌هفته‌ی گذشته، دو گفت‌وگو با دو کارگردان حاضر در این جشنواره را برایتان آماده کرده‌ایم.
مامان‌خانوم به‌هوش نمی‌آمد؛ این را پرستارگفت. هفتمین‌بار بود که پشت در اتاق‌عمل مادربزرگم بودم. مامان نمی‌توانست مرخصی بگیرد و دایی هم رفته بود مأموریت کاری.
درست روزی که امتحان ریاضی داشتم و می‌خواستم اضطراب نداشته باشم، برق رفت. خانه‌ی ما طوری است که باید از اول صبح، لامپ‌های خانه را روشن کرد، چون فقط یک پنجره دارد، آن‌هم رو به حیاط‌خلوت که با دیوارهای سیمانی سربه‌فلک کشیده زندانی شده است.
تولد هراسباب‌بازی برای خودش داستانی دارد و به این سادگی‌ها نیست؛ کلی ایده، طرح، صنعت و سرمایه لازم است تا یک اسباب‌بازی جدید متولد شود.

امتحا‌ن‌های حضوری و پروتکل‌های فراموش‌شده!

برچسب کرونا روی همه‌ی بخش‌های زندگی‌مان خورده است؛ حتی روی کلاس‌ها، امتحان‌ها و تفریح‌هایمان. چه‌کسی مثل ما هم‌کلاسی آنلاینی داشته که حتی یک‌بار هم او را از نزدیک ندیده؟ چه‌کسی مثل ما امتحان داده؟
به دوستی‌ام با تو فکر می‌کنم

به دوستی‌ام با تو فکر می‌کنم

هرروز از پشت پنجره به تپه‌های مه‌آلود فرداها نگاه می‌کنم. هرروز از روزهای نیامده‌ی تقویم می‌پرسم: فردا چه شکلی است؟
نجات «رابرت فراست»
نجات «رابرت فراست»
اگر یک روز صبح در مرغداری خانه‌ی عمه‌تان با یک توله‌خرس سیاه در حال انقراض روبه‌رو شوید، چه کار می‌کنید؟ آن هم وقتی بفهمید شوهرعمه‌تان نقشه‌های شومی در سر دارد و می‌خواهد توله‌خرس و خانواده‌اش را به شکارچیان بدهد. این اتفاقی است که برای «سام»، نوجوان ایرانی‌آمریکایی افتاد.
PDF دوچرخه
کوتاه دوچرخه
«فرانسوا تروفو»، نویسنده، فیلم‌ساز و منتقد فقید فرانسوی، یکی از پیشگامان موج نوی سینما در فرانسه محسوب مى‌شود که آثار او تلفیقی از شوخی، غم، تردید و عشق است.
وقتی هشت‌ماه آموزش‌های مجازی به‌طور یکسان نبوده، ظاهراً عدالت آموزشی، فقط با امتحان حضوری محقق نمی‌شود. در بسیاری از مدرسه‌ها، آموزش فقط به‌شکل صوت در واتس‌اَپ بوده و در برخی مدارس، کلاس‌های آنلاین تصویری و مجهز به سامانه‌های پیشرفته‌ی آموزشی.
همه می‌گفتند «کالین» خیالاتی شده است. می‌گفتند چون در قصری به آن بزرگی زندگی می‌کند، داستان‌های عجیب به‌هم می‌بافد. البته شاید عجیب هم نبود. او فقط 10سالش بود و هنوز در دنیای خودش زندگی می‌کرد.