2
پنج شنبه 6 خرداد 1400
شماره 8230
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

همه جابه‌جایی‌های اجلاسیه دوم مجلس یازدهم

قالیباف رئیس ماند و کرسی‌های نایب‌رئیسی به نیکزاد و مصری رسید
تکلیف کرسی ریاست در اجلاسیه دوم مجلس یازدهم پیش از آغاز رأی ‌گیری مشخص بود؛ هرچند که بار دیگر فریدون عباسی بخت خود را برای تکیه زدن بر صندلی ریاست امتحان و 18 رأی در مقابل 230رأی قالیباف را از آن خود کرد.
ویژه
یک عضو جبهه اصلاحات ایران درباره آخرین تصمیمات برای فهرست شهر تهران در انتخابات شوراهای شهر ششم گفت: ما برای ارائه لیست انتخابات شوراها مردد نیستیم و اراده ما شرکت در این انتخابات است‌.
گفت و گو
علی لاریجانی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان تأیید نشد، در گفت‌وگو با روزنامه همشهری با انتقاد از کوچک‌کردن دایره انقلاب گفت: هر انتخاباتی رخ می‌دهد، یک انگ روی عده‌ای می‌گذارند و مردم را تجزیه می‌کنند. این انقلابی‌گری است؟ این به نفع انقلاب است؟

ارتباط تصویری نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب

رهبری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای صبح امروز، پنجشنبه ۶ خرداد در نخستین سالگرد آغاز به‌کار مجلس یازدهم از طریق ارتباط تصویری با صحن مجلس شورای اسلامی، با نمایندگان مردم سخن خواهند گفت.

ابراز نگرانی احزاب و چهره‌ها از سلب رقابت انتخاباتی

یادگار امام: مگر می‌شود نظام همان نظام امام باشد و مردم در آن حق نداشته باشند؟
با گذشت 2 روز از انتشار فهرست 7 نفره احراز صلاحیت‌شدگان شورای نگهبان برای حضور در رقابت‌های انتخاباتی 1400همچنان واکنش‌ها در نقد سبک بررسی صلاحیت‌ها از سوی چهره‌ها و جریان‌های سیاسی ادامه دارد.
دفاعیه شورای نگهبان از احراز صلاحیت‌ها
به‌رغم شکل‌گیری موج انتقادی نسبت به سبک بررسی صلاحیت‌های داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری توسط شورای نگهبان و استمرار آن در 48 ساعت گذشته برخی از اعضای شورا به میدان آمدند و از خروجی شورای نگهبان در انتخابات 1400 دفاع کردند.
دولت
رئیس‌جمهور با اعلام اینکه در اعتراض به روند بررسی صلاحیت داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی شورای نگهبان به مقام معظم رهبری نامه نوشته است، به ضرورت توجه به تصمیم‌گیری مردم و بستر‌سازی‌ برای آمدن آنها پای صندوق رأی تأکید کرد.