13
سه شنبه 22 تیر 1400
شماره 8268
درنگ
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اولویت؛ ارتقای ایمنی پارکینگ‌های حاشیه‌ای

یادداشت یک
با افزایش جمعیت و گسترش روزافزون شهرها، وابستگی شهروندان به ‌خودرو هر روز ابعاد وسیع‌تری به‌خود می‌گیرد و در واقع می‌توان گفت که در عصر مدرن، استیلای ماشین بر انسان در محیط‌های شهری بیشتر نمایان است.
ویژه
پارکینگ‌ها در کلانشهرها می‌توانند هم محلی برای درآمدزایی باشند و هم آسایش را برای شهروندان میان این همه شلوغی فراهم کنند.
پس از شیوع ویروس کرونا و لغو طرح ترافیک در شهر تهران و همچنین افزایش استفاده از اتومبیل‌های شخصی، این روزها کمبود جای پارک خودرو تبدیل به معضل عمومی شده است.
پارک خودرو کنار خیابان‌ها یک معضل همیشگی برای رانندگان کلانشهرهاست و در برخی مواقع برای پارک خودرو ناچارند تخلف کنند.
این دیگر اتفاق عجیبی نیست که یک ساعت و چه بسا ساعت‌ها در خودروی خود بنشینید تا جای خالی برای پارک اتومبیل‌تان پیدا کنید، درحالی‌که دقایق و ساعت‌ها پشت هم می‌گذرند و معنای «وقت طلاست» دیگر چندان محلی از اعراب پیدا نمی‌کند.

سرمایه‌گذاران علاقه‌ای به ساخت پارکینگ ندارند

گفت‌وگو با عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر درباره معضل جای پارک در تهران
اگر قرار باشد که با خودروی شخصی به محل کار یا منزل یک دوست بروید، نخستین نکته‌ای که پس از نزدیک‌شدن به مقصد، ذهنتان را درگیر می‌کند، چیست؟ جواب این سؤال در شهرهای بزرگی مانند تهران ساده است؛ جای پارک. پارکینگ و جای پارک با توجه به افزایش حجم خودروهای شهر تهران به یک مشکل اساسی شهر تبدیل شده است و در این میان مدیریت شهری تلاش کرده با تکیه بر برنامه‌های مختلف تاحدودی از حجم این مشکل بکاهد.
توافق برای حفظ نظم و انضباط

توافق برای حفظ نظم و انضباط

بررسی قوانین مربوط به حق پارکینگ در آپارتمان‌های مسکونی و همچنین مجازات مزاحمت‌های پارکینگی در گفت‌وگو با حسین یاوری، وکیل پایه یک دادگستری
روزگاری است که تصور زندگی بدون خودرو سخت شده و برای خیلی‌ها عجیب است بشنوند که خانه و خانواده‌ای چه بسا همه اعضای خانواده! خودروی شخصی نداشته باشند! احساس نیاز به‌خودرو تا آن اندازه شدید شده که غیرممکن است خیابان و کوچه‌ای را به‌خصوص در شهری مانند تهران خالی از خودرو ببینی. در 24ساعت شبانه‌روز، خودروها در شهر حضور دارند؛ یا روشن هستند و در حال عبور و مرورند یا با قرق فضای کنار خیابان‌ها و کوچه‌ها و حتی پیاده‌روها عرصه را بر عابرین پیاده و ساکنان محلات تنگ می‌کنند.
کاسبی با جای پارک
کاسبی با جای پارک
پلتفرم‌های اشتراک فضای پارک چگونه کار می‌کنند؟
تهران ظرفیت تردد 750هزار خودرو را دارد، درحالی‌که روزانه بیش از 4میلیون خودرو در این شهر تردد می‌کنند.
PDF درنگ
کوتاه درنگ
اولین پارکینگ عمومی و اتوماتیک در جهان، در سال 1905 در فرانسه ساخته شده است.