06
سه شنبه 22 تیر 1400
شماره 8268
ایرانشهر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

بارکرونا و سوءتغذیه روی دوش 8 استان

بررسی‌ها نشان می‌دهد کرونا در استان‌های ‌سیستان‌وبلوچستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، بوشهر و خراسان جنوبی تبعات بیشتری به همراه داشته است
گزارش
براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، سوءتغذیه یا همان دریافت کم یا زیاد نوع خاصی از مواد مغذی، عامل ۴۵درصد از کل موارد مرگ‌ومیر کودکان در سراسر جهان است. سوءتغذیه به‌دلیل چالش های اقتصادی در استان‌هایی مانند سیستان‌وبلوچستان، کهگیلویه‌وبویراحمد، ایلام، هرمزگان، خوزستان، کرمان، بوشهر و خراسان جنوبی شیوع زیادی دارد.
رنگ شادی‌به حاشیه‌تبریز

رنگ شادی‌به حاشیه‌تبریز

محله محروم ملازینال در حاشیه شهر تبریز با مشارکت اهالی و با محوریت ایجاد «حس تعلق به مکان» بهسازی و رنگی شد؛ اتفاقی که به‌گفته مسئولان خدمات شهری این منطقه از شهرداری تبریز، برای نخستین با رخ داده و طی آن، مردم ساکن در یک محله حاشیه‌ای با وجود بضاعت کم مالی در اجرای طرح‌های شهری مشارکت اقتصادی داشتند و بخشی از هزینه‌های بهسازی ملک خودشان را تقبل کردند.
درخواست تخت و نیروی انسانی برای هرمزگان
درخواست تخت و نیروی انسانی برای هرمزگان
هرمزگان از اواخر سال گذشته روزهای متلاطمی را طی می‌کند. گرچه این استان هم مانند دیگر استان‌های جنوبی یک پیک کرونا از کشور عقب‌تر است، اما بدون حتی لحظه‌ای وقفه از اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد وارد پیک چهارم شد.