9
سه شنبه 16 بهمن 1397
شماره 7597
درنگ
23023630
456
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

حمله به سفارت عربستان

اگر بخواهیم نقطه عطف یا اوجی برای تنش‌های سال‌های اخیر میان ایران و عربستان مشخص کنیم، باید به سال94 برگردیم.
ویژه
ابتدای سال94 بود که بخشنامه وام مسکن با مبلغ سال گذشته ابلاغ شد تا همه شعب براساس آن رفتار کنند البته با یک احتمال «بانک مسکن بخشنامه اعتبارات سال۹۴ این بانک را با همان مبلغ ۳۵‌میلیون تومان
بافت تاریخی ارزشمندترین میراث هر شهری است که فراموشی یا تخریب آن مانع توسعه گردشگری در آن شهر می‌شود. در دل بافت تاریخی، بناهای نفیسی قرار گرفته.
از ۲۰ مهر سال۱۳۹۳ تهران را با ایستادن در 3سطح می‌توانستید ببینید. بروید روی طبقه فوقانی و درحالی‌که بین آب و آتش و بوستان‌های طالقانی قدم می‌زنید بی‌واهمه از روی بزرگراه مدرس گذر کنید.
طرح برخورد با غیر مجازها از سال94، بالاخره عملی شد. تا پیش از این همه‌‌چیز قانون و بخشنامه و اما و اگرهای روی کاغذ بود اما مؤسسات مالی و اعتباری آن‌قدر ورشکست شدند.
سال‌های زیادی، صدور حکم قصاص برای دختران و پسران نوجوانی که به سن شرعی رسیده بودند اما کمتر از 18سال سن داشتند.
فروردین: شروع سال94 حال و هوای هسته‌ای داشت و خبر‌ها حاکی از آن بود که به‌زودی ایران و 1+5 به توافقی جامع دست پیدا خواهند کرد.

جهش اینترنت با موبایل

سال۹۴ نظر مردم به نسل چهارم موبایل جلب شد؛ ماجرایی که ناگهان جهش دسترسی به اینترنت پهن‌باند را به همراه داشت
اگر موبایل‌ها و اینترنت موبایل در این سال‌ها شکل نمی‌گرفت احتمالا ایران در جدول جهانی دسترسی به اینترنت همچنان آن پایین‌ها بود.
وامی که ناجی خودروسازان شد

وامی که ناجی خودروسازان شد

تسهیلات 25میلیون تومانی موجب شد که خودروسازان، 125 هزار دستگاه را به سرعت بفروشند
ابتدای سال 94 را بدون شک باید یکی از راکدترین دوران‌های بازار خودروی کشور لقب داد؛ سالی که فروش خودروسازان به‌شدت کاهش یافت و اگر کمک ویژه دولت نبود شاید خودروسازی کشور حالا در شرایطی بسیار سخت قرار داشت.
آخرین نقش هما
آخرین نقش هما
4مهر 1394 هما روستا درگذشت، درحالی‌که چند سالی در سکوت، از سرطان رنج می‌برد و با آن می‌جنگید.

نگاه‌هایی از سال 94

نگاه‌هایی از سال 94. پشت صحنه ساخت دیوار مهربانی عکس: محمد عباس‌نژاد

گور پدر تاریخ

چرا «سرخ سفید» رمانی‌ است خواندنی که می‌تواند انتظارات مخاطبان گونه‌گون را تا حدی برآورده کند؟ مهدی یزدانی‌خرم در رمان سومش الگو و چارچوبی را که پیش‌تر در «من منچستریونایتد را دوست دارم».
PDF درنگ
کوتاه درنگ
هنوز درد آن اتفاق در جانم زنده است؛ دردی که اول نفسم را گرفت؛ درست مثل آن مردان و زنانی که نفس‌شان گرفت و بعد فرمان نشستن داد
سریال شهرزاد را که پخش فصل اول آن از سال1394 آغاز شد به‌دلیل انتخاب بازیگران مطرح و کارگردانی قوی و موضوعی تاریخی- جنایی و عشقی شاید بتوان نخستین سریال ایرانی دانست.
ترکیب «خواستگار» علی حاتمی با حال و هوا و عناصر آشنای دهه60 و خلق شوخی از دل موقعیت‌هایی که در زمان رخ دادنشان تراژدی می‌آفریدند، «نهنگ عنبر» را به گزینه‌ای مناسب.