05
سه شنبه 14 تیر 1401
شماره 8537
اجتماعی
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

هدفمندکردن شهریه دانشجویی ۲

ایثارگران بدانند
در بند ۶ سیاست‌های کلی ترویج و تحکیم فرهنگ ایثار و جهاد و ساماندهی امور ایثارگران، ابلاغی مقام معظم رهبری آمده است: توانمندسازی فردی و جمعی و اهتمام به پرورش استعدادها و ارتقای سطح علمی، فنی و فرهنگی ایثارگران و فرزندان آنها به‌منظور نقش آفرینی فعال و مؤثر در عرصه‌های مختلف و اولویت دادن به استفاده از ایثارگران در بخش‌های مدیریتی در شرایط مساوی. علاوه بر آن در بند ۸ همین سیاست‌های ابلاغی، به شناخت نیازهای واقعی و ارائه خدمات مؤثر به ایثارگران و خانواده‌های آنان در ابعاد مختلف اشاره شده است. از مهم‌ترین ابعادی که در این بند ذکرشده ابعاد علمی و آموزشی است.
ویژه
رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با اشاره به کاهش مجدد کیفیت هوا، یکی از شاخص‌های آلودگی هوا را غلظت ذرات معلق 10PM که عمدتا ناشی از خیزش گردوغبار با منشأ طبیعی همچون بیابان‌ها هستند، دانست و گفت: «این وضعیت خطر بیماری‌های قلبی و ریوی و مرگ زودرس در سالمندان و بیماران قلبی را افزایش می‌دهد.»
براساس اعلام وزارت بهداشت، در ۲۴ساعت گذشته براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰۰۷بیمار جدید مبتلا به کووید-19 در کشور شناسایی شده و متأسفانه 8بیمار نیز جان خود را از دست دادند.

حقوق معلمان با رتبه‌بندی چقدر می‌شود؟

با طرح رتبه‌بندی معلم‌ها که هفته آینده وارد عملیات اجرایی می‌شود، چند درصد حقوق‌ها رشد خواهد کرد؟
گزارش
«رتبه‌بندی معلمان» ۲۵ اسفندماه ۱۳۹۹ در قالب لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس ارسال شد که کلیات آن در 18خردادماه سال ۱۴۰۰به تصویب رسید، اما به‌دلیل تغییرات قابل توجه لایحه از سوی نمایندگان مجلس و عدم‌تامین بار مالی آن، پس از چند ماه معطلی در مجلس، از سوی شورای نگهبان رد شد و دوباره به مجلس بازگشت.

50درصد طلاق‌ها، در ۱۰۰شهر کوچک اتفاق می‌افتد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت:«براساس بررسی‌ها، ۵۰درصد طلاق‌های کشور در ۱۰۰شهر کوچک اتفاق می‌افتد و اگر بتوانیم شهرستان‌ها را در بحث آموزش‌ها و کارگاه‌ها حمایت کنیم، این وضعیت بهتر می‌شود.»
زندانیان مالی در کارواش مشغول کار می‌شوند
دادستان تهران گفت:«اداره کل زندان‌های تهران با هماهنگی بنیاد تعاون زندانیان در راستای اشتغال به‌کار مددجویان تلاش بیشتری کنند.»
PDF اجتماعی
کوتاه اجتماعی
کرونا هنوز یک تهدید است. سازمان جهانی بهداشت معتقد است مواردی را باید درنظر بگیریم تا مطمئن شد
13 درصد رشد اهدای خون در 3ماه اول1401 نسبت به‌مدت مشابه سال قبل است؛ تعداد مراجعه‌کنندگان در این مدت 710هزار نفر بود که از این تعداد 570نفر موفق به اهدای خون شدند.