04
سه شنبه 14 تیر 1401
شماره 8537
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
تقریباً نیمی از خانوارهای ایرانی مزد و حقوق‌بگیر هستند، 11.1درصد خانوارها تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند و 39.6درصد از خانوارها فاقد درآمد ثابت اعم از مزد، حقوق یا مستمری هستند که عمدتاً در دسته‌بندی مشاغل آزاد و به‌ندرت در دسته فاقد درآمد دسته‌بندی می‌شوند.
چهره روز
رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به انتقال سامانه کد رهگیری از وزارت صنعت معدن و تجارت به وزارت راه و شهرسازی می‌گوید: هم‌اکنون اطلاعات ۶۲میلیون نفر در سامانه ملی املاک و اسکان وجود دارد و به‌دلیل اینکه هنوز این سامانه تکمیل نشده، آمارهای خانه‌های خالی متفاوت است.
گزارش وزارت اقتصاد به دولت

40درصد آرد ایران، نان نمی‌شود

گزارش
وزارت اقتصاد در گزارشی به دولت اعلام کرده است که سالانه 40درصد از یارانه آرد ایران به ارزش 50هزار میلیارد تومان اصلا نان نمی‌شود.

دلارهای صادراتی کجاست؟

درآمدهای ناشی از صادرات نفتی ایران در سال گذشته 84درصد و صادرات غیرنفتی 41درصد رشد کرده و سؤال اینجاست که این دلارها کجاست؟ بانک مرکزی اما فاش کرده که خالص حساب سرمایه در سال گذشته با رشدی 92.8درصدی مواجه شده و به رقم منفی 12میلیارد و 182میلیون دلار رسیده است.
کاهش رشد تراکنش‌ها در خرداد1401
تازه‌ترین گزارش شرکت شاپرک نشان می‌دهد در خرداد امسال تعداد تراکنش‌های انجام شده در شبکه پرداخت نسبت به اردیبهشت امسال 4درصد بیشتر شده درحالی‌که در خرداد پارسال نسبت به ماه قبل آن تعداد تراکنش‌ها رشدی بیش از 11درصد را تجربه کرده بود.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
خبر: علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو سرانجام مصوبه ضوابط بهره‌مندی از برق تجدیدپذیر نیروگاه‌های احداث‌شده در صنایع به‌صورت خود‌تامین را ابلاغ کرد.