• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151410
+
-

خدمات شهری/ دست پر در برابر یخ‌زدگی

براساس هشدارهای هواشناسی، توده‌ای از هوای سرد بخش‌های زیادی از کشور را احاطه کرده و احتمال یخ‌زدگی وسایل و معابر در شهر‌های مختلف ازجمله تهران وجود دارد.
با توجه به این موضوع اصغر عطایی،‌ مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از آمادگی کامل پایتخت برای اقدام بموقع در صورت یخ‌زدگی معابر خبر می‌دهد: «با توجه به اینکه در فصل بارش قرار داریم و در روزهای گذشته هم شاهد بارش برف و باران در نقاط مختلف شهر بودیم، آمادگی در مناطق 22گانه بالاست و در سطح هشدار قرار دارد. خوشبختانه در این مدت هم مشکل خاصی پیش نیامده است.
براساس اعلام سازمان هواشناسی، از امروز با افزایش برودت هوا، دمای تهران طی روزهای آینده به چند درجه زیر صفر می‌رسد و احتمال یخ‌زدگی معابر وجود دارد. بر همین اساس تمام مناطق و هر 308دستگاه مکانیزه برف‌روبی و نمک‌پاشی اورهال شده و در آمادگی کامل قرار دارند. معمولا یخ‌زدگی معابر زمانی اتفاق می‌افتد که بارندگی باشد. با توجه به این موضوع کاملا آماده هستیم تا اگر بارش برف و باران اتفاق افتاد یا شاهد یخ‌زدگی آب‌های سطحی بودیم، بلافاصله نمک‌پاشی و دیگر اقدامات لازم را انجام دهیم. با توجه به اینکه احتمال بارش و یخ‌زدگی در مناطق شمالی تهران یعنی مناطق یک، 2، 3، 4، 5، 22 و همچنین بخش‌هایی از مناطق 6 و 21 بیشتر بوده و معابر دارای شیب تند در آنها بیشتر است، سطح هوشیاری در این محدوده را افزایش داده‌ایم تا ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید.» ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید