• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
پنج شنبه 30 دی 1400
کد مطلب : 151407
+
-

اخبار/ همکاری تهران و بانکوک در زمینه موتور برقی

باغ دوستی، زمینه‌ساز دوستی 2کشور ایران و تایلند

شهردار تهران و سفیر تایلند در ایران در دیدار با یکدیگر در زمینه مسائل و موضوعات شهری ازجمله طرح موتور برقی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.
به‌گزارش پایگاه خبری شهر، علیرضا زاکانی در ابتدای این جلسه گفت: در کلان حرکتی که انقلاب اسلامی در ۴۲سال پیش آغاز کرد، توجه به همه کشورها و ملت‌های دوست به‌عنوان اصلی ویژه و مهم قلمداد شد و از جهت اینکه کشور تایلند کشوری موفق در شرق آسیاست، برای ما موضوعیت دارد تا بتوانیم تعاملات خود را با این کشور بالا ببریم و پیوستگی ویژه و بیشتری با بانکوک داشته باشیم تا شرایطی فراهم شود هر دو ملت را از تجارب و ظرفیت‌ها منتفع کنیم.
شهردار بیان کرد: تهران نیز با توجه به اقتضائات و شرایطش نیاز به برقی‌سازی‌ وسایل نقلیه ازجمله موتورسیکلت‌ها دارد که می‌توانیم در این زمینه اشتراک کاری داشته باشیم. زمینه‌های دیگر همکاری نیز وجود دارد که با پیوستگی بین تهران و بانکوک و عقد خواهرخواندگی می‌توان از این ظرفیت‌ها و پیوستگی‌ها نیز استفاده کرد.
زاکانی با اشاره به اینکه بیش از ۳میلیون دستگاه موتورسیکلت در تهران در حال تردد است، افزود: در شهر تهران با آلودگی هوا مواجه هستیم و برای ما بسیار مهم است تا وسایل نقلیه را به سمت برقی شدن ببریم و جایگاه‌های متعدد برای باطری و دیگر خدمات را پیش‌بینی و مشخص کنیم.
زاکانی با اشاره به پیشنهاد سفیر تایلند برای احداث باغ دوستی در تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم زمینه تعامل فرهنگی و حرکت در مسیر درست را با ملت‌ها داشته باشیم و ما نیز خواستار احداث باغی در بانکوک با همین عنوان هستیم تا زمینه دوستی 2ملت را فراهم کنیم. در ادامه این دیدار « وراووت پونگ پراپاپانت»، سفیر کشور تایلند  گفت: اظهارنظر شهردار تهران درباره روز هوای پاک مرا یاد دیداری در گذشته انداخت که پیرامون برخی از مسائل صحبت شد، اما به‌دلیل تغییر شهردار بانکوک این همکاری با تأخیر مواجه شد. اکنون می‌توان زمینه همکاری را گسترده‌تر کرد تا طرح موتورهای برقی در تهران با موفقیت کامل همراه باشد.
سفیر تایلند با تأکید مجدد بر اینکه نمی‌خواهیم مقوله موتور برقی محدود به باطری و موتور باشد و در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم سرویس کامل ارائه شود، بیان کرد: اواخر اسفند یا فروردین ماه، هیأتی می‌تواند به شکلی مفصل و با جزئیات کامل موضوعات را در زمینه موتور برقی دنبال کند. حال نیازمند کمک شهرداری تهران هستیم تا نتیجه مطلوب در حوزه برقی کردن موتورسیکلت‌ها در تهران حاصل شود. او با اشاره به زندگی ۲۰۰نفر از اتباع تایلند در تهران گفت: به مناسبت شصت و پنجمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و تایلند می‌توان باغی با عنوان باغ دوستی در تهران احداث کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید