24
چهار شنبه 3 مهر 1398
شماره 7768
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خودکشی و توصیه سازمان جهانی بهداشت

تاب آوری
خودکشی، کنشی است که یک روانپزشک در طول زندگی حرفه‌ای خود به شکلی ناگزیر با آن سروکار پیدا می‌کند.
ویژه
اگر همین الان کسی چند روزنامه و نشریه غیرروزانه متعلق به 2جناح عمده اصلاح‌طلب و اصولگرا بخرد و در گوشه‌ای بنشیند و همه آنها را بخواند درواقع 2روزنامه خوانده است؛ چراکه همه روزنامه‌های اصلاح‌طلب مثل هم و روزنامه‌های اصولگرا همگی شبیه همند.
شرکت‌های مستقل آمریکایی در ماجرای دعوای میان ایران و بریتانیا در دوران دکتر مصدق با خودداری از خرید نفت ایران عملا از موضع کارتل بین‌المللی نفت حمایت کرده بودند و خود را مستحق آن می‌دانستند که در تقسیم نهایی غنیمت، سهمی بگیرند.
سوم مهرماه، زاد روز نویسنده توانای ایران، دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن است.
طرح روز
نیویورک: مرکز تحقیقاتی اشیای نزدیک به زمین که مرتبط به سازمان فضایی آمریکایی ناساست، از نزدیک شدن یک شهاب سنگ عظیم به زمین خبر می‌دهد.
کالیفرنیا: خانواده یک دختر 13ساله محجبه آمریکایی که با رفتار ناشایست مأموران شرکت هواپیمایی Air Canada مجبور به برداشتن حجاب خود شده بود، از این شرکت شکایت کرده‌اند.

عکس روز

عکس روز
کشف ماده‌‌ای جدید در الماس

کشف ماده‌‌ای جدید در الماس

تورنتو: گروهی از دانشمندان کانادایی، ماده جدیدی را در قلب معدن آفریقای جنوبی کشف کردند که ترکیب ناشناخته‌ای دارد.
رقابت سه‌ونیم میلیون یورویی
رقابت سه‌ونیم میلیون یورویی
پاریس:‌ گردهمایی خیریه‌ای‌ با حضور عاشقان حرفه‌ای بازی‌های ویدئویی، ۳.۵ میلیون یورو نصیب مؤسسه خیریه پاستور کرد.
سلامت
افزایش مصرف روزانه خشکبار به میزان ۱۴ گرم از بالا رفتن وزن جلوگیری می‌کند و با کاهش خطر چاقی مرتبط است.

تأثیر منفی سلفی روی دیگران

دانستنی‌ها
به تازگی تحقیقی از دانشگاه‌های واشنگتن و می‌سی‌سی‌پی جنوبی در ژورنال Research in Personality منتشر شده که بیان می‌کند به اشتراک گذاشتن سلفی در اینستاگرام، آدم‌ها را درنظر دیگران بیشتر دچار ناامنی روانی و کمتر دوست داشتنی و پذیرای تجربیات جدید جلوه می‌دهد.

برگزاری چهارمین و پنجمین دوره‌ جایزه‌ اردکانی

دریچه
مراسم چهارمین و پنجمین دوره‌ اهدای جایزه‌ دکتر داوری‌اردکانی، سه‌شنبه نهم مهر، ساعت ۱۶:۳۰ با حضور هیأت داوران و اصحاب فرهنگ و اندیشه در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر بخارست، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
نام میخاییل شیشکین، خالق «درس خوشنویسی» که نویسنده معاصر روس است برای بسیاری از خوانندگان آثارش تداعی‌گر نام «سوئیس» است چرا که شیشکین در 1995، زمانی که 34 ساله بود، همراه همسر سوئیسی‌اش از روسیه به این کشور مهاجرت کرد و برخی از آثار مشهور او قطعه‌های طنز یا جستارهایی درباره کشور سوئیس و مقایسه آن با روسیه هستند به مثابه کشوری که از بسیاری جهات نقطه مقابل سوئیس به شمار می‌آید.
همیشه به فرزندانتان نشان بدهید که مادرشان را دوست دارید و برای ازدواج‌تان ارزش قائل هستید.
تشکل‌های زیست‌محیطی همگام با سایر کوهپیمایان از نخستین ساعات بامداد مسیرهای کوهنوردی پنج‌گانه شمال تهران را پاکسازی کردند.