19
چهار شنبه 3 مهر 1398
شماره 7768
درنگ2
23023607
02123023901
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

ماهمه با هم هستیم!

سجاد خواجه علیجانی تا ‌سال ۸۹ در نارمک مغازه تجهیزات کامپیوتری داشت و با فعالیت در بیت‌کوین به سرمایه و دارایی کلانی دست پیدا کرد. او سرمایه‌گذار فیلم پربازیگر «ما همه با هم هستیم» و «رحمان ۱۴۰۰» است. فیلم‌هایی که هزینه اولیه زیادی داشتند.
سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده باسابقه‌ای است، اما صحبت‌هایش را درباره پول‌های مشکوک و اتفاقاتی که در چند سال اخیر در سینما رخ داده و متهمانی که به تازگی احکام‌شان را دریافت کرده‌اند با شوخی و خنده شروع می‌کند؛« در خیابان یخچال یک اتوشویی باز شده که مسئول شستن پول‌های مشکوک است.

متهمان و مجرمان سرمایه‌دار

فیلم‌ها و سریال‌های جنجالی با چه پول‌هایی ساخته شدند
از دهه 90 ورود سرمایه‌های مشکوک به سینما و شبکه‌های نمایش خانگی اوج گرفت. آنچه در اینجا می‌خوانید صرفا در مورد سرمایه‌گذارانی است که به عنوان متهم به دادگاه رفته‌اند و اغلب‌شان حکم قضایی گرفته اند.
مشکوک نسبت به ولخرجی‌ها

مشکوک نسبت به ولخرجی‌ها

موسوی، پای ثابت اعتراض‌های ضد‌پول کثیف است
غلامرضا موسوی، از تهیه‌کنندگان سینمای ایران شاید جزو آن دسته افرادی باشد که بارها درباره ورود پول‌های کثیف به سینمای ایران حرف زده و مصاحبه کرده است. او می‌گوید: «در مصاحبه‌هایم درباره پول‌های مشکوک، باید بگویم شناختی از شخص خاصی که چنین کاری کرده باشد نداشتم بلکه حساسیتم روی پرداختی‌های بی‌حساب و کتابی بود که انجام می‌شد.
آیا در سینما پولشویی می‌شود؟
آیا در سینما پولشویی می‌شود؟
احمد حاتمی‌یزدی می‌گوید اتفاقاتی که امروز درباره متهمان سینما افتاده مصداق بارز تخلف، اختلاس، سوءاستفاده و دزدی است
درباره اینکه آیا در سینما پولشویی می‌شود یا خیر با احمد حاتمی‌یزدی، اقتصاددان صحبت کرده‌ و از او پرسیده‌ایم معنای این واژه چیست و آیا اتفاقاتی که در سینما رخ داده‌ در ذیل چنین واژه‌ای گنجانده می‌شود؟