• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98811
+
-

روند بهبودی استاد ادامه دارد

دکتر عباسی: حال ایشان از یک‌ماه گذشته بهتر است

روند بهبودی استاد ادامه دارد

مرتضی کاردر-روزنامه‌نگار

روزهای بهمن و اسفند برای دوستداران استاد محمدرضا شجریان به نگرانی و التهاب گذشت. روزی نبود که خبرها و شایعه‌های ضد‌و نقیض درباره سلامت ایشان به گوش نرسد و دوستداران شهسوار آواز ایران را نگران نکند.
شیوع ویروس کووید-۱۹، کرونا را در صدر خبرها قرار داد و شایعه‌ها اندکی کمتر شد. در روزهای شیوع کرونا حال استاد شجریان روز‌به‌روز بهتر شد و سرانجام از بیمارستان به خانه منتقل شدند. حتی بسیاری از رسانه‌ها فراموش کردند خبر ترخیص استاد از بیمارستان را منتشر کنند.
حالا پس از آغاز نسبی فعالیت‌ها بار دیگر پرس‌و‌جو از وضعیت سلامت استاد شنیده می‌شود؛ درست وقتی که به مناسبت روز سعدی بسیاری از دوستداران شجریان آوازهای او از شعرهای سعدی را گوش می‌کنند و به ‌اشتراک می‌گذارند. دکتر حسن عباسی، پزشک معتمد استاد محمدرضا شجریان، مثل همیشه پاسخگوی دوستداران اوست؛ «هیچ اتفاق تازه‌ای نیفتاده. من هر روز خدمت استاد می‌رسم. می‌توانم بگویم که در این روزها حالشان بهتر از گذشته است. در دو سه‌روز اخیر از همه یک‌ماه گذشته بهتر بوده‌اند. پریروز تغییرات محسوسی دیدیم که خوشحالمان کرد. استاد گاهی وقت‌ها همکاری نمی‌کنند و به ما واکنش نشان نمی‌دهند اما در دو سه‌روز گذشته واکنش نشان دادند. سطح هوشیاری‌شان نیز بیشتر از گذشته است.» یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌های دوستداران شجریان در یکی دو‌ماه اخیر، عدم‌توانایی تنفسی ایشان و استفاده از دستگاه برای تنفس بوده است. دکتر عباسی درباره وضعیت تنفسی استاد شجریان می‌گوید: «دستگاه ونتیلیتور (کمک تنفسی) و دستگاه‌های دیگر محض احتیاط کنار تخت استاد است تا اگر نیاز شد از دستگاه‌ها استفاده شود ولی خوشبختانه روز‌به‌روز نیاز کمتری به استفاده از دستگاه پیش می‌آید.»  دکتر حسن عباسی به خوانندگان همشهری می‌گوید نگران وضعیت سلامتی استاد نباشند و گوش به شایعات ندهند و از رسانه‌های معتبر و مراجع رسمی و صفحه همایون شجریان پیگیر وضعیت سلامتی استاد باشند.

این خبر را به اشتراک بگذارید