• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 15 اسفند 1396
کد مطلب : 8717
+
-

کمک خیرین دختر قاتل را از قصاص نجات داد

دخترجوانی که مدعی است ناخواسته دست به قتل پدرخوانده‌اش زده، موفق شد با کمک خیرین و پرداخت دیه از قصاص رهایی یابد. به گزارش همشهری، این حادثه 11آذر‌ماه سال 94رخ داد و دختر 20ساله همان موقع توسط مأموران دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها گفت: مقتول شوهر صیغه‌ای مادرم بود. بچه که بودم پدر و مادرم از یکدیگر جدا شدند. من چند سالی با مادرم زندگی کردم اما چون با یکدیگر اختلاف داشتیم و او بار دیگر ازدواج موقت کرده بود، خانه‌ای اجاره کردم و به تنهایی زندگی می‌کردم.

وی ادامه داد: روز حادثه وقتی مادرم به خانه‌ام آمده بود، شوهر او نیز آمد اما شروع به جر و بحث با من کرد و با هم درگیر شدیم و من برای دفاع از خودم با چاقو به او ضربه‌ای زدم. من قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چطور این اتفاق افتاد. با اعترافات دختر جوان پرونده وی با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در نخستین جلسه محاکمه مادر مقتول که پیش از این درخواست قصاص برای قاتل فرزندش کرده بود، این‌بار شرط گذاشت و گفت: من 2فرزند داشتم که یکی از آنها به قتل رسید و دخترم هم آنقدر غصه برادرش را خورد که به سرطان مبتلا شد. با این حال نذر کرده‌ام که اگر دخترم درمان شود، قاتل را ببخشم. در این شرایط جلسه محاکمه نیمه‌کاره به پایان رسید و قرار شد در جلسه بعدی ولی دم تصمیم نهایی خود را اعلام کند. در دومین جلسه محاکمه که دی‌ماه پارسال برگزار شد، مادر مقتول اعلام کرد که برای سلامتی دخترش که به سرطان مبتلاست از قصاص قاتل پسرش صرف‌نظر می‌کند اما او باید دیه پرداخت کند. وقتی متهم پشت تریبون قرار گرفت و بار دیگر جزئیات جنایت را شرح داد، مادر مقتول حالش دگرگون شد و گفت که از بخشش صرف‌نظر کرده و قصاص می‌خواهد. در این دقایق دختر جوان به پای مادر مقتول افتاد و درحالی‌که اشک می‌ریخت از او خواست به جوانی‌اش رحم کند و او را ببخشد.

با پایان حرف‌های متهم، مادر مقتول که آرام شده بود، گفت که به‌خاطر درمان دخترش نذر کرده و از قصاص قاتل پسرش صرف‌نظر می‌کند و از او دیه می‌خواهد.
به این ترتیب، دختر جوان باید پول دیه را جور می‌کرد تا از قصاص رهایی یابد و آزاد شود. این‌بار پرونده از دادگاه به دادسرای جنایی تهران فرستاده شد. در چنین شرایطی تلاش واحد صلح و سازش دادسرا شروع شد تا اینکه با کمک خیرین، ‌دخترجوان توانست دیه‌ای که مادر مقتول خواسته بود را روز گذشته پرداخت کند و از مجازات قصاص رهایی یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید