• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
شنبه 18 آبان 1398
کد مطلب : 87158
+
-

ترفند دوام شارژ موبایل

ترفند دوام شارژ موبایل

تمام شدن باتری موبایل در یک روز پرمشغله حالا کابوس خیلی‌ها به‌حساب می‌آید. آن‌قدر زندگی و کارهای ما به گوشی‌های هوشمند گره خورده که خاموش شدن آنها در زمانی که دسترسی به شارژر و پاوربانک وجود ندارد یک اتفاق ناگوار به‌حساب می‌آید. خیلی‌ها مخصوصا پس از قدیمی شدن گوشی‌شان از زود تمام شدن شارژ موبایل‌ خود گلایه دارند. عوض کردن باتری یک راه‌حل است که هزینه زیادی دارد. سایت گیزمودو اما ترفندها و راهکارهایی را معرفی کرده که کمک می‌کند باتری موبایل در طول روز بیشتر دوام بیاورد.

دوری از آنتن نداشتن 
در نقاطی که آنتن‌دهی اپراتور موبایل یا وای‌فای ضعیف است، گوشی برای اتصال به شبکه و باقی ماندن در آن مجبور می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد و این تلاش بیشتر مساوی است با مصرف بیشتر باتری. به همین‌خاطر است که درصورت استفاده از مودم وای‌فای به آن حتی‌المقدور نزدیک‌تر باشید. در نقاطی که می‌دانید آنتن‌دهی سخت است اگر می‌خواهید باتری‌تان خیلی زود تمام نشود بهتر است گوشی‌تان را در حالت هواپیما قرار دهید. این ماجرا به‌ویژه در نقاطی که زیر زمین هستند مثل برخی تونل‌های مترو خیلی کاربرد دارد.

مواظبت از دمای گوشی
باتری‌های لیتیوم-یونی با سرما و گرمای غیرمعمول سازگار نیستند و دمای اینچنینی به‌شدت مصرف باتری را افزایش می‌دهد؛ مثلا یکی از بزرگ‌ترین اشتباه‌ها قرار دادن گوشی روی داشبورد ماشین در آفتاب است. خیلی‌ها پایه گوشی‌شان را پشت شیشه نصب می‌کنند و تابش ممتد آفتاب باعث می‌شود که دمای گوشی در برخی مواقع حتی تا ۷۰ درجه سانتی‌گراد برسد. گوشی‌هایی که در معرض چنین سرما و گرمایی قرار می‌گیرند، در بدترین حالت خاموش می‌شوند و از کار می‌افتند، ولی درهرحال عمر باتری آنها کاهش پیدا می‌کند.

جلوگیری از موقعیت‌یابی
تقریبا دیگر همه می‌دانند که فعال بودن قابلیت موقعیت‌یابی گوشی باعث مصرف بیشتر باتری می‌شود. گوشی‌ها روزبه‌روز در زمینه‌ استفاده‌ از GPS پیشرفت می‌کنند و سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS تلاش دارند تا اپلیکیشن‌ها هنگام استفاده از GPS انرژی کمتری مصرف کنند.
با وجود این، موقعیت‌یابی هنوز هم از عوامل مهم مصرف باتری محسوب می‌شود. یکی از راه‌حل‌ها، غیرفعال کردن این قابلیت یا محدود کردن اپلیکیشن‌ها از لحاظ دسترسی است تا فقط تعداد اندکی از آنها به GPS گوشی دسترسی داشته باشند. در اندروید برای چنین اقداماتی فقط کافی است به بخش تنظیمات بروید و سپس روی Security & location و بعد Location ضربه بزنید و در آخر قسمت App-level permissions را انتخاب کنید.

کم کردن صدا و حالت لرزش
هرچه صدای گوشی بیشتر باشد، به همان نسبت هم انرژی بیشتری مصرف می‌کند. البته میزان این مصرف به قدرت اسپیکرهای گوشی بستگی دارد. برای صرفه‌جویی در مصرف باتری، می‌توانید صدای گوشی را قطع یا از هدفون‌ استفاده کنید. البته وقتی در مورد صدا حرف می‌زنیم، منظور ما فقط صدای موسیقی نیست، بلکه صدای فیلم‌ها، ویدئوهای اینستاگرام و تلگرام هم تأثیری مشابه دارد. علاوه بر این استفاده زیاد از حالت لرزش هم مصرف باتری را بالا می‌برد.

رفتار مناسب با اپلیکیشن‌های سارق باتری
بعضی اپلیکیشن‌ها بیشتر از بقیه باتری مصرف می‌کنند. این مسئله را می‌توانید در گزارش‌های مصرف باتری گوشی ببینید. از همه بیشتر هم معمولا اپلیکیشن‌های مسیریاب مانند Waze مصرف باتری دارند. برای اینکه اپلیکیشن‌های پرمصرف را پیدا کنید، به بخش Battery در تنظیمات بروید. اگر این اپلیکیشن‌ها ضروری هستند سعی کنید آنها را همیشه آپدیت کنید.
با تمام شدن کارتان با این برنامه‌ها حتما از آنها خارج شوید. اندروید و iOS هردو مجهز به ابزارهای بهینه‌سازی مصرف باتری هستند که می‌توانند مصرف انرژی اپلیکیشن‌های بلااستفاده در پس‌زمینه گوشی را محدود کنند. هنگامی که شارژ باتری رو به اتمام است چنین ابزارهایی محدودیت‌های بیشتری را اعمال می‌کنند. برای فعال کردن دستی این ابزارها و ایجاد تغییرات در آنها، می‌توانید در قسمت تنظیمات گوشی به بخش باتری بروید.

به دنبال آنتن
در نقاطی که آنتن‌دهی اپراتور موبایل یا وای‌فای ضعیف است، گوشی برای اتصال به شبکه و باقی ماندن در آن مجبور می‌شود تلاش بیشتری انجام دهد و این تلاش بیشتر مساوی است با مصرف بیشتر باتری

این خبر را به اشتراک بگذارید