• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84941
+
-

صدور ۲۸ هزار تن خرما ازبوشهر

رئیس انجمن خرمای استان بوشهر با اشاره به تولید ۱۶۰ هزار تن خرما در این استان گفت: تاکنون ۲۸ هزار تن خرمای استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

 به گزارش تسنیم، «ابوالقاسم کاووسی» یکی از قابلیت‌های مهم استان بوشهر را خرما و نخلستان دانست و افزود: وجود 6 میلیون اصله نخل در استان بوشهر زمینه تولید، اشتغال، صادرات و درآمدزایی کشاورزان را فراهم کرده است. 
وی کیفیت خرمای استان بوشهر را بازارپسند و مرغوب دانست و افزود: بر اساس بررسی‌های انجام‌شده بیش از 80 هزار نفر در استان بوشهر از طریق تولید محصولات نخیلات ارتزاق می‌کنند. رئیس انجمن خرمای استان بوشهر تولید بیش از 160 هزار تن خرما را زمینه‌ساز صادرات این محصول دانست و گفت: برداشت خرما از 15 شهریورماه آغاز شده که تاکنون 28 هزار تن خرمای استان بوشهر به کشورهای مختلف صادر شده است.

کاووسی با بیان این‌که خرمای استان بوشهر تمام ویژگی‌های صادرات و فراوری دارد افزود: خرمای استان بوشهر در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی به بازار هدف معرفی می‌شود که به همین منظور، دومین جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما و صنایع وابسته آبان‌ماه امسال در بوشهر برگزار می‌شود. وی زمان برگزاری دومین جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما و صنایع وابسته را 21 تا 24 آبان دانست و افزود: این جشنواره برای معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان بوشهر با حضور شرکت‌های بسته‌بندی و فراوری محصول خرمای کشور برگزار می‌شود.

رئیس انجمن خرمای استان بوشهر روند رشد صنعتی شدن خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: برای ورود به بازارهای رقابتی جهانی، مجهز شدن به فناوری‌های روز از جمله صنایع فراوری پیشرفته الزامی است.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :