• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 22 مهر 1398
کد مطلب : 84932
+
-

نرخ‌گذاری اتحادیه پوشاک بر لباس فرم مدارس

خبرخوان
نرخ‌گذاری اتحادیه پوشاک بر لباس فرم مدارس

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس گفت: نرخ‌گذاری و تصویب و نهایی شدن قیمت لباس فرم مدارس بر عهده اتحادیه صنف پوشاک است و آموزش و پرورش تنها نظارت و ساماندهی آن را عهده‌دار است. 

به گزارش ایسنا، «محسن کلاری» با تاکید بر این‌که نرخ‌گذاری و تصویب قیمت نهایی لباس‌ها بر عهده اتحادیه صنف پوشاک است گفت: این اتحادیه طی نامه‌های جداگانه‌ای به سازمان صنعت و معدن و تجارت، قیمت تمام‌شده قطعی هر دست لباس فرم دانش‌آموزی با در نظرگرفتن وضعیت اقتصادی و... برای سال تحصیلی ۹۹-۹۸ و با افزایش قیمت ۳۵ تا ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته را اعلام کرده ‌است.

وی گفت: آموزش و پرورش صرفا نظارت و ساماندهی امور پوشاک را بر عهده دارد و بحق تلاش‌های بسیاری هم در این راستا و در سال نخست ساماندهی انجام شد تا دانش‌آموزان با احساس رضایت بیشتری لباس فرم مدرسه خود را به تن کنند و در آن احساس راحتی کنند. 

کلاری گفت: در سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان بیش از ۴ هزار مدرسه فارس متقاضی لباس فرم بودند که در این راستا بیش از 2۴۵۸ قرارداد با تولیدی‌های پوشاک منعقد شد و ۱۹۰ بازرس در سراسر فارس نیز به منظور نظارت و بازرسی از تولیدی‌ها و روند تولید پوشاک در تمام تابستان به امر بازرسی مشغول بودند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۳۲ کارگروه پوشاک از تیرماه تاکنون در استان تعداد دانش‌آموزان دارای لباس فرم در فارس را نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از این تعداد در شهر شیراز و نواحی چهارگانه آن هستند که 1۱۳۰ مدرسه شهر شیراز را شامل می‌شود.

 کلاری همچنین با اشاره به تهیه لباس برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت عنوان کرد: مدارس هر یک با توافق تولیدی‌ها مبلغی را برای لباس فرم دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت تخصیص دادند که حدود ۱۶ هزار دست لباس به صورت رایگان و بعضا نیم‌بها در استان به دانش‌آموزان محروم اهدا شده است.

رئیس سازمان دانش آموزی فارس با بیان این‌که بحثی در زمینه واگذاری پوشاک به هنرستان‌های دارای رشته طراحی دوخت مطرح بوده است ادامه داد: امسال معدودی از هنرستان‌ها لباس دانش‌آموزان خود را به صورت داوطلبانه تهیه کردند. 

کلاری با تاکید بر این‌که در کل استان ۴ تولیدی مشکل داشتند و توزیع لباس به واسطه مشکلات آنان به بعد از مهر موکول شد گفت: بیش از ۹۸ درصد پوشاک مدارس تا ۲۸ شهریورماه تحویل داده شده، اما عدم برنامه‌ریزی صحیح توسط این ۴ تولیدی موجب تاخیر در تحویل لباس تعدادی از دانش‌آموزان شده است.

او با اشاره به تغییر در طراحی لباس فرم مدارس گفت: امسال موضوع فرهنگ ایرانی- اسلامی مد نظر بسیاری از مدارس و تولیدی‌ها بود و طرح‌های بسیار جالبی از ترکیب پارچه‌های ترمه سنتی در لباس‌ها استفاده شده که مورد استقبال خانواده‌ها و دانش‌آموزان واقع شده است. 

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس همچنین از برگزاری جشنواره معرفی تولیدکنندگان برتر و مدارس برتر همراه با قدردانی از تولیدی‌های موفق و فعال در آبان‌ماه خبر داد و افزود: این جشنواره می‌تواند باعث تشویق تولیدکنندگان به رقابت با یکدیگر و افزایش کیفیت کار در آنان شود.

کلاری معتقد است وقتی دانش‌آموزی و به‌ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه که در سن بلوغ هستند، از ظاهر و لباس خود چه به لحاظ رنگ‌بندی و چه از نظر کیفی و اندازه رضایت نداشته باشند، قاعدتا این نارضایتی موجب درگیری ذهنی آنها می‌شود و شاید منجر به غیبت او در بسیاری از برنامه‌های خلاقانه شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید