• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 14 مهر 1398
کد مطلب : 83085
+
-

۳۰ بنای تاریخی استان مرمت شد

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان اظهار کرد: از هفته گردشگری سال گذشته تاکنون ۳۰ بنای تاریخی استان مرمت شده‌اند. به گزارش ایسنا، «امین قاسمی» با بیان این مطلب گفت: طی این مدت ۱۱ اثر طبیعی، ۱۷ اثر معنوی و ۶۱ اثر غیرمنقول در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و ۲۰۰ پرونده دیگر به دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی ارسال شده است.

وی افزود: همچنین اقامت یک میلیون و ۳۰ هزار گردشگر طی یک ‌سال گذشته در استان ثبت شده است و یک میلیون و ۷۰۹ هزار بازدید نیز از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان داشته‌ایم. قاسمی در ادامه به راه‌اندازی نخستین قطار گردشگری لرستان هم اشاره کرد و گفت: این قطار گردشگری چند سفر خوب انجام داد، اما به علت وقوع سیل بخشی از ریل خط‌آهن تخریب شد و با بازسازی آن، مجددا سفرها شروع شده است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبتش به توافق‌نامه با سپاه برای آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۹۶ حدود ۴۰ درصد از ارزش ریالی این مجموعه به سپاه پرداخت شد. مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: البته ۳۰ درصد از تعهدات به علت کمبود اعتبار دولت در سال ۹۷ محقق نشد. این تعهد با 6 ماه تاخیر در قالب اسناد خزانه پرداخت شد و برای اجرای مابقی تعهدات هم با پیگیری استاندار آمادگی داریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید