• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 21 شهریور 1398
کد مطلب : 77966
+
-

خبرهای کوتاه/شهر

  اتابک و مینابی؛ الگوی نوسازی در تهران
عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، محله‌های «اتابک» و «مینابی» را الگوی مناسب مدیریت شهری برای نوسازی محلات و بافت فرسوده تهران عنوان کرد.
به گزارش همشهری، زهرا نژاد‌بهرام پس از بازدید از آخرین وضعیت پروژه‌های بهسازی و نوسازی در محلات اتابک و مینابی واقع در منطقه 15طی جلسه‌ای که در این زمینه برگزار شد، بر ضرورت حفظ درختان در فرایندهای ساخت‌وساز تأکید کرد و افزود: با وجود اینکه قوانین و قواعد زیادی در این رابطه وجود دارد، اما درختان بسیاری در این شهر در جریان ساخت‌وساز از بین رفته‌اند که ضروری است با ایجاد خلاقیت در طراحی، تلاش شود تا درختی قطع نشود.
عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شهر تهران درخصوص املاک معارض در محدوده پیرامون امامزاده سیدملک خاتون، از شورایاران منطقه خواست تا با تعامل شایسته با مالکان نسبت به تسریع روند تملک املاک باقیمانده در این محدوده اقدام کنند. ضرورت شناسنامه‌دار شدن و سنجش ایمنی گودهای موجود در منطقه نیز از دیگر مواردی بود که از سوی عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این جلسه مورد تأکید قرار گرفت.

  موافقت شورای حل اختلاف با زیست شبانه
بعد از موافقت شورای حل اختلاف با زیست شبانه، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر از شهرداری تهران درخواست کرد که طی برنامه‌ای اولویت‌ها را ارائه کند. محمد سالاری در این رابطه به مهر، گفت: «شورای حل اختلاف هفته گذشته موافقت خود را با زیست شبانه اعلام کرد. تقاضای ما از شهردار تهران این است که طی برنامه‌ای اولویت‌ها را ارائه کند تا نسبت به عملیاتی کردن سریع آن به‌صورت پایلوت در مناطقی که ضرورت و اولویت دارد، کار را شروع کنیم.» او درخصوص مقاومت‌ها در برابر زیست شبانه عنوان کرد: «زیست شبانه یک واقعیت انکارناپذیر در جهان شهری شده امروز است. در سرتاسر جهان، از شرق تا غرب، از کشورهای توسعه‌یافته تا کشورهای در حال توسعه، کشورهای مسلمان یا مسیحی، هرجا زندگی شهری به‌خصوص در ابعاد کلان آن وجود دارد، زیست شبانه شهری هم وجود دارد. »‌ سالاری با بیان اینکه طرح زیست شبانه می‌تواند در افزایش امنیت، نشاط و سرزندگی و کاهش جرایم و خلاف‌ها مؤثر باشد، گفت: «طی جلسه‌ای که با کمیسیون شهرسازی و معماری داشتیم مسئولان تراز اول امنیتی و نیروی انتظامی رسما با این طرح موافقت کردند. در آن جلسه مقامات انتظامی به‌شدت اعتقاد داشتند حیات شبانه موجب افزایش امنیت و اشتغال می‌شود. با رویکرد تبیین مبانی نظری زیست شبانه و برنامه‌های آن، بالاخره شورای حل اختلاف با وجود حضور نماینده قوه قضاییه، به این طرح، رأی داد و قبول کرد که زیست شبانه عملیاتی شود.»

  ساکنان کدام محله‌های تهران احساس امنیت بیشتری می‌کنند؟
یافته‌های اطلس کیفیت زندگی در تهران نشان می‌دهد در میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، ساکنان منطقه‌های یک، ۲۲ و ۵ احساس امنیت بیشتری در محله‌های خود نسبت به سایر محله‌های مناطق دارند. به گزارش ایسنا، داده‌های پیمایش رصد کیفیت زندگی شهری نشان داده که میانگین نمره احساس امنیت در محله، در شهر تهران ۵۳ از ۱۰۰ است. در بین مناطق ۲۲ گانه منطقه‌های یک، ۲۲ و ۵ بالاترین نمره را در این شاخص به‌دست آورده‌اند. پایین‌ترین نمره در این شاخص هم به مناطق 17،13 و ۱۲  تعلق دارد. در بین محلات شهر تهران، بیشترین نمره شاخص احساس امنیت در محله، به محله‌های نیاوران و نفت در منطقه یک، امام خمینی در منطقه ۱۸، ایران در منطقه ۱۲ و چیذر در منطقه یک اختصاص دارد. در مقابل محله‌های صفا در منطقه ۱۳، هلال احمر در منطقه ۱۱، علی آباد جنوبی در منطقه ۱۶، سرآسیاب دولاب در منطقه ۱۴ و سلیمانی- تیموری در منطقه ۱۰ کمترین نمره را به‌دست آورده‌اند. در ۳۳۵ محله بررسی شده، نمره ۱۳۸ محله در شاخص احساس امنیت محله‌ای بالاتر از حد متوسط است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید