• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 29 بهمن 1396
کد مطلب : 7237
+
-

بازار داغ جیب‌بری در روزهای آخر سال

پلیس آگاهی
بازار داغ جیب‌بری در روزهای آخر سال

مجرم سابقه‌دار که با سوء‌استفاده از شلوغی ایستگاه‌های اتوبوس بی‌آرتی در روزهای آخر سال دست به جیب‌بری از مسافران می‌زد، دستگیر شد. به گزارش همشهری، از مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان جیب‌بری‌های سریالی در ایستگاه‌های اتوبوس‌ بی‌آرتی در محدوده خیابان ولیعصر و خیابان انقلاب قرار گرفتند. شاکیان می‌گفتند زمانی که قصد داشته‌اند سوار اتوبوس شوند، فردی آنها را هل داده و بعد از آن نیز متوجه شده‌اند که گوشی تلفن همراه یا کارت عابربانک از داخل جیب‌شان سرقت شده است. از آنجا که برخی شاکیان رمز کارت‌های عابربانک را روی آنها نوشته بودند، سارق توانسته بود با مراجعه به دستگاه‌های عابربانک‌ دست به سرقت از حساب طعمه‌هایش بزند. در این شرایط مأموران راهی بانک‌های مورد نظر شدند و با بررسی فیلم‌های ضبط شده در دوربین‌های مداربسته توانستند به تصاویری از سارق دست پیدا کنند. طولی نکشید که این مرد با توجه به سوابق متعددی که در زمینه جیب‌بری داشت، شناسایی شد. او جوانی 32ساله به نام مصطفی بود که پیش از این 8بار به جرم سرقت و کلاهبرداری دستگیر و راهی زندان شده بود. وی آخرین بار تیرماه سال گذشته توسط پلیس دستگیر شده اما توانسته بود مهرماه امسال با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.

با این اطلاعات کارآگاهان راهی محل زندگی مصطفی در حوالی چهار‌راه ولیعصر شدند و او را دستگیر کردند. در بازرسی خانه او تعدادی اسناد و مدارک شناسایی و همچنین کارت‌های عابربانک متعلق به افراد مختلف کشف شد که تمامی آنها در ایستگاه‌های بی‌آرتی سرقت شده بودند.

سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان این خبر گفت: تاکنون ده‌ها نفر از کسانی که اموالشان توسط متهم سرقت شده بود، شناسایی شده‌اند و عجیب اینکه بسیاری از این افراد بی‌توجه به هشدارهای پلیس رمز کارت بانکی خود را روی آن نوشته و همین باعث شده بود که سارق به راحتی حساب آنها را خالی کند. وی  ادامه داد: با توجه به نزدیک‌شدن به روزهای پایانی سال و جنب‌ و جوش مردم برای خرید عید به شهروندان توصیه می‌شود هنگام تردد از مکان‌های شلوغ و پرجمعیت حتما مراقب وسایل خود باشند و هرگز رمز کارت عابربانک‌شان را روی آن ننویسند.سرهنگ نادربیگی از شاکیان احتمالی نیز خواست برای پیگیری شکایت خود به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید