• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 2 مرداد 1398
کد مطلب : 68161
+
-

آتش‌نشانی مرند بدون نردبان هیدرولیک

در شهر
آتش‌نشانی مرند بدون نردبان هیدرولیک

اشرف شفیعی | تبریز - خبرنگار:


مرند طی سال‌های اخیر روند رو به رشدی را در زمینه شهرسازی تجربه می‌کند اما این توسعه عمودی شهر با تامین زیرساخت‌های مقابله با خطرهای احتمالی از جمله آتش‌سوزی همراه نشده است. این شهر که تا حدود یک دهه قبل ساختمان‌های کمی داشته که اغلب آن‌ها یک یا 2 طبقه بودند اکنون وارد رقابت بلندمرتبه‌سازی شده و ساختمان‌های بیشتر از 5 طبقه در نقطه‌نقطه شهر سبز شده‌اند. بنا به اعلام شورای اسلامی شهر مرند در حال حاضر در این شهر طولانی‌ترین ساختمان حدود 17 طبقه است و 5 هزار واحد تجاری، اداری و خدماتی در برخی از این ساختمان‌های بلندمرتبه دایر است. 

بنا به گفته مسئولان شهری تاکنون نردبان هیدرولیک بلندمرتبه برای دومین شهر بزرگ استان خریده نشده است و در صورت بروز هر گونه آتش‌سوزی احتمالی، اقدامات فوری برای مقابله با این مشکلات با سختی مواجه خواهد بود. شهردار مرند در این باره اظهار می‌کند:‌ چندین سال قبل قرارداد اولیه خرید این نردبان با سازمان همیاری شهرداری‌ها امضا شد ولی در سال‌های اخیر در پرداخت اقساط اولیه آن کوتاهی شده و اکنون قیمت این نردبان با توجه به تغییرات قیمت ارز و تورم موجود افزایش زیادی پیدا کرده است. در حال حاضر امکان خرید نردبان بلندمرتبه هیدرولیک برای اطفای حریق احتمالی در ساختمان‌های بلندمرتبه را نداریم. 

«حسین کاوه» ادامه می‌دهد: طی هماهنگی‌هایی که با آتش‌نشانی مرند داشته‌ایم مقررات ایمنی مربوط به حریق و موارد دیگر با جدیت بیشتری در مرند به‌ویژه در ساختمان‌های بلندمرتبه اعمال و اجرا می‌شود و از بابت تامین ایمنی لازم در این ساختمان‌ها مشکلی وجود ندارد؛ البته شهرداری تمام تلاش خود را می‌کند تا در اولین فرصت نردبان هیدرولیک برای شهر بخرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید