• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41365
+
-

کوتاه از استان‌ها

   مه‌گرفتگی اهواز
وقوع پدیده مه شبانگاهی یکشنبه شب در آسمان اهواز منجر به لغو ۷ پرواز فرودگاه امام خمینی (ره) این شهر شد. پدیده مه‌گرفتگی در اهواز، دید افقی را به ۲۰ متر کاهش داد. دید عمودی هم در این شهر خوزستان به ١٠ متر رسید. این پدیده تا نیمه‌های دوشنبه هم ادامه داشت.

  40 پرونده در انتظار ثبت ملی 
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌‌دستی و گردشگری یزد گفت: تاکنون 1776 پرونده ثبتی در 4 حوزه طبیعی، غیرمنقول، ناملموس و منقول از استان به ثبت ملی رسیده است. به گزارش ایلنا، ساشا ریاحی‌مقدم اعلام کرد: 40 پرونده پیشنهادی درسال 97 تدوین شده و در فهرست انتظار ثبت ملی است.

  بارش برف سنگین در غرب کشور 
سازمان هواشناسی درباره بارش برف و باران سنگین طی روزهای آینده هشدار داد. به گزارش ایلنا، استان‌های درگیر بارش آذربایجان‌ها، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، کردستان، زنجان، کرمانشاه، قزوین، البرز، تهران، همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، مرکزی، چهارمحال و غرب اصفهان  هستند.

  «قصر بهرام» در سمنان
کاروانسرای «قصر بهرام» در پارک ملی کویر گرمسار استان سمنان مربوط به دوره ساسانی است و گفته می‌شود توسط بهرام گور ساسانی ساخته شده است. به گزارش ایرنا، این کاروانسرا در دوره شاه عباس صفوی بازسازی شده و به عنوان کاروانسرا مورد استفاده قرار گرفته است.

  تپه باستانی هگمتانه
 همدان را پایتخت تاریخ و تمدن ایران نامیده‌اند. به گزارش میزان، بسیاری از باستان‌شناسان تپه هگمتانه را وسیع‌ترین تپه باستانی ایران می‌دانند و آن را بقایای بناهای کاسی، مادی، هخامنشی و بعد از آن می‌دانند. نام هگمتانه به معنی محل تجمع است و در منابع باستانی به صورت هگمتانه، اکباتان، امدانه و همدان ثبت شده.

این خبر را به اشتراک بگذارید