• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 24 آذر 1397
کد مطلب : 40858
+
-

اعتمادسازی؛ مهم‌ترین شرط همکاری شهرداری با نهادهای مدنی

  جلسه هم‌اندیشی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه و امور شورای شهرداری تهران درباره برنامه سوم توسعه شهر تهران و نگاه آن به زنان در شهر با حضور فعالان مدنی، اعضای شورای شهر، اساتید دانشگاه و فعالان سیاسی زن برگزار شد. به گزارش همشهری، سکینه اشرفی، معاون شهردار تهران با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه هم‌اندیشی، گفت: «شهرداری مانند گذشته منابع مالی گسترده‌ای ندارد تا بتواند برخی‌ برنامه‌ها را پیش ببرد  با این حال تلاش ما این است تا با همین منابع محدود بتوانیم از دل شهر و محلات برنامه‌ای را تدوین و سپس اجرایی کنیم. ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا حضور زنان در مدیریت و اداره شهر پر رنگ‌تر از گذشته باشد و با تلاش و همفکری، شهر زیست‌پذیرتری را برای زنان فراهم کنیم.»

لیلا ارشد، یکی از فعالان مدنی در حوزه زنان و آسیب‌های اجتماعی با انتقاد از عملکرد شهرداری در تعامل با نهادهای مدنی تأکید کرد: «اگر قرار است اتفاقی بیفتد، باید سازوکار لازم را داشته باشیم تا اعتماد میان نها‌د‌های مدنی و شهرداری ایجاد شود. بهتر است از نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد قبل از سیاستگذاری، درخواست مداخله کنیم و اینطور نباشد که تصمیم‌گیری‌ها انجام شود و بعد بخواهیم نهادهای مدنی را با خودمان همراه کنیم.»

ناهید خداکرمی، عضو شورای شهر نیز درباره برگزاری این نشست عنوان کرد: در این یک‌سال‌و‌نیم انتقادات زیادی به اعضای شورای شهر و مدیران شهری شده ‌اما همین جمع‌شدن، کار بزرگی است و این دستاورد بزرگی محسوب می‌شود. در یکی از محله‌های تهران یک پیمانکار که زباله‌های خشک را جمع می‌کرد، در 10سال گذشته ماهانه یک‌میلیون‌تومان با شهرداری قرارداد داشته اما در مزایده اخیر حاضر شده ماهی 136میلیون تومان بابت همان زباله‌ها‌ پرداخت کند. از همین مثال می‌توانیم بفهمیم که در این چند سال بخش بزرگی از حق شهروندان در جیب چه کسانی رفته است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید