• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40235
+
-

7زن،7نمایش

نمایش «محبوبه‌ها» در خانه نمایش مهرگان روی صحنه است

یادداشت
7زن،7نمایش

فهیمه پناه‌آذر/روزنامه‌نگار

خانه نمایش کوچک در خیابان خارک روز‌های شلوغی را پشت سر می‌گذارد. نمایش‌های متنوعی در این مجموعه اجرا می‌شوند. این سالن‌های کوچک در مجموعه سالن‌های نمایشی غنیمتی برای اجرای انواع ایده‌های نمایشی است. «محبوبه‌ها»ی ژاله صامتی یکی از این نمایش‌هاست.
محبوبه‌ها یک قصه زنانه است؛ قصه‌ای که شاید نسل امروز با آن غریبه باشد اما برای نسل‌های قبل‌تر قصه‌ای آشناست. نوشین تبریزی از زندگی 7زن نوشته؛ زنانی که زندگی خود را در یک مهمانی از قبل ترتیب داده شده توسط میزبان، روایت می‌کنند. این زنان بدون واسطه از آمال و آرزوهایشان می‌گویند؛ از کودکی و نوجوانی خود و از حسرت‌ها و در نهایت از زنانگی‌هایشان. هرکدام از این شخصیت‌ها نماد خرده‌فرهنگی از جامعه امروز زنان ما هستند.
محبوبه‌ها 7بازیگر زن دارد و هر کدام یک قصه و هر کدام یک بازیگر. بهناز نازی، معصومه رحمانی، مارال فرجاد، کتانه افشاری‌نژاد و پریسا محمدی از دیگر بازیگران این نمایش 80دقیقه‌ای هستند. حضور ژاله صامتی در نقش زن همسایه و رفت‌وآمدهایی که در میان داستان‌ زندگی مهمانان دارد و حضور نوشین تبریزی در نقش فال‌گیر، به روند اجرا و سرگرم‌شدن تماشاگر کمک می‌کند.  در طول نمایش تماشاگر خودش را برای هر احتمالی آماده می‌کند. می‌تواند با خود درباره سرانجام داستان فکر کند و صحبت کردن هر کدام از بازیگران می‌تواند این روند را سریع‌تر کند. «محبوبه‌ها» نمایشی است که با کاستی‌هایی که دارد، تماشاگر از تماشای آن ناراضی از سالن نمایش بیرون نمی‌آید و به واسطه داستانی که دارد، با تماشاگران ارتباط مؤثری برقرار می‌کند.
ژاله صامتی به‌عنوان بازیگر و کارگردان از عهده کارش برآمده و دیدن کارش را می‌توان به همه علاقه‌مندان نمایش پیشنهاد داد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید