• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 18 آذر 1397
کد مطلب : 40217
+
-

خبرها | جامعه

بازداشتگاه کهریزک محل نگهداری معتادان متجاهر می‌شود

رئیس پلیس پایتخت از تغییر کاربری بازداشتگاه کهریزک خبر داد. به گزارش ایسنا، سردار حسین رحیمی با اشاره به لزوم ساماندهی معتادان متجاهر گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی کلانشهر تهران، وجود معتادان متجاهر در اماکن عمومی همچون خیابان‌ها، پارک‌ها، وسط اتوبان‌ها و زیر پل‌ها‌ست که حضور آنان زمینه بروز جرایمی همچون سرقت را فراهم می‌کند که گلایه شهروندان را به‌دنبال دارد و خواستار جمع‌آوری آنان هستند. وی اضافه کرد: بارها اعلام کرده‌ایم که پلیس می‌تواند در کمترین زمان ممکن، معتادان متجاهر را از سطح شهر جمع‌آوری کند، اما مسئله مهم در این قضیه، نگهداری و بازپروری آنان است که نیازمند مکان مناسب و کافی برای این موضوع است. فرمانده انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: فرمانده محترم نیروی انتظامی پس از چندین جلسه مشورتی و کارشناسی، تدبیر فرمودند که بازداشتگاه کهریزک پس از آماده‌سازی‌ و مناسب‌سازی‌، به محلی برای نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر تبدیل شود تا بخشی از مشکلات این حوزه رفع شود.

نباید مردم دائم نگران این باشند که مبادا فرزندانشان در کلاس آزار ببینند

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه‌ها باید ظرفیت نقادی خود را بالا ببرند، گفت: این نقد اگر از طریق رسانه‌ها صورت نگیرد و دستگاه‌ها تاب‌آوری نداشته باشند، نتیجه این می‌شود که زیر پوست جامعه صدها مشکل پنهان می‌شود. نقد، امکان تنفس را برای جامعه فراهم می‌کند اما ملاحظات تربیتی در نقد و انعکاس اخبار آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد. به‌گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش با اشاره به آن طیف از جامعه که از آموزش و پرورش تأثیر گرفته و بر جامعه تأثیر می‌گذارند، گفت: اینها همه جامعه ذینفعان ما هستند و اگر روزی به‌علت آلودگی هوا مدارس تعطیل شوند، به‌شدت بر وضعیت آمد و شدها در خیابان‌ها تأثیر می‌گذارد. تغییر ساعت مدارس هم همینطور است. اگر روزی شروع مدارس از ۱۵شهریور باشد بر فضای اشتغال و کسب‌وکار هم اثرگذار است و از این حیث همه کشور جزو جامعه ذینفعان تلقی می‌شوند. او افزود: اگر رسانه‌ها را همراه خود نکنیم و با آنها همراه نشویم، حتی اگر قوی‌ترین متخصص‌ها به کار گرفته شوند و بیشترین منابع تخصیص یابد، باز هم موفق نخواهیم بود. در عین حال که باید روش‌های ارتباط با رسانه‌ها را توسعه دهیم، از آن‌سو باید رسانه‌ها نیز همراه آموزش و پرورش باشند. بطحایی با بیان اینکه چند روز قبل در همدان اتفاقی رخ داد و رسانه ملی گزارشی از تنبیه بدنی یک دانش‌آموز را پخش کرد، گفت: بسیار متأسف می‌شوم که ملاحظات تربیتی در انتشار این اخبار کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. وقتی خطایی در نظام تعلیم و تربیت رخ می‌دهد، باید جدی با آن برخورد کرد، زیرا در جامعه تأثیر جدی برجای می‌گذارد. کوچک‌ترین خطای یک معلم بیشترین تأثیر را بر روحیه یک دانش‌آموز می‌گذارد. آن را نفی نمی‌کنم ولی باید در انعکاس اخبار اینگونه در مدارس ملاحظات تربیتی انجام شود. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اتفاقی در مدرسه‌ای رخ داده ضمن آنکه باید به شدیدترین وجه پیگیری و تنبیه اداری صورت گیرد، اما پخش این خطاها با این روش باعث کاهش اعتماد عمومی و تضعیف پایگاه آموزش و پرورش می‌شود، گفت: اینکه مردم دائم نگران باشند مبادا فرزندم در کلاس آزار ببیند، از تبعات انتشار اینگونه اخبار است. یک مورد تنبیه بدنی در یک میلیون اتفاق افتاده، ما اغماض نمی‌کنیم اما در انتقال مسائل تعلیم و تربیت باید ملاحظات تربیتی مورد توجه قرار بگیرد. بطحایی به برگزاری جلساتی با مدیران مسئول رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: به رئیس سازمان صدا و سیما هم گفتم که چرا کارشناس انتظامی در فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی داریم، اما کارشناس تعلیم و تربیتی خیر؟ از ایشان خواستیم که از کارشناسان حوزه علوم تربیتی استفاده کنند و به آن در برنامه‌سازی‌‌ها توجه داشته باشند. در سایر حوزه‌ها نیز این نگاه تعلیم و تربیتی باید مورد توجه قرار بگیرد.

مرحله اول حذف کنکور از سال آینده اجرا می‌شود

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: طرح حذف کنکور تدوین شده و سال آینده مرحله نخست این طرح اجرا می‌شود. مجتبی شریعتی نیاسر صبح دیروز در اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی سراسر کشور در دانشگاه بوعلی سینای همدان با تأکید بر حذف کنکور سراسری اظهار داشت: وجود یک‌میلیون نفر پشت کنکوری پذیرفته نیست و این رقم باید به دست‌کم ۲۰۰هزار نفر کاهش یابد و جو روانی کنکور از بین برود. وی به دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در حوزه دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آمایش آموزش عالی با حمایت دولت تدوین و ابلاغ شده و همچنین در برنامه ششم توسعه سهم دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تدوین و مشخص شده است. معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: براساس همین برنامه تا سال۱۴۰۰ میلادی دانشگاه‌های کشور باید 5درصد دانشجوی بین‌المللی، ۲۰درصد ملی، ۳۵درصد منطقه‌ای و ۴۰درصد دانشجوی محلی جذب کنند. به گزارش وزارت علوم، وی گفت: شیوه پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها، برگزاری آزمون سراسری و سهمیه‌بندی‌های دانشگاه‌ها نیاز به بازنگری دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید